PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Morfojenetik Bölgeler
COĞ5023
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Jeomorfolojinin konusunu oluşturan yerşekillerinin oluşum ve gelişiminde iklimin rolünü öğrencilere öğretmek bu alanda onların çevrelerini algılamada atmosferik özellikleri gözönünde bulundurmalarını sağlamak.
Ders İçeriği
Jeomorfolojinin ve iklim biliminin konuları. Dünyanın farklı iklim bölgelerinde jeomorfolojik şekil unsurlarının farklı olmasının sebepleri, farklı makroklimalarda farklı şekillerden örnekler. Dünyanın nemli, yarınemli, kurak iklim bölgelerinin sınıflaması ve buralara özgü jeomorfolojik gelişme modelleri, oluşan şekillerden örnekler verme.
Hafta
Konu
1
İklimin tanımı, önemi ve iklim –jeomorfolojik gelişme arasındaki ilişkiler.
2
Morfojenetik bölge nedir? Farklı araştırmacılara göre morfojenetik bölge ayırımları.
3
Yeryüzünde iklim özelliklerine bağlı etmen ve süreçlerin dağılışı.
4
Morfojenetik bölgelerde monojenik, polijenik topografyalar.
5
Morfojenetik bölgelerde etmen ve süreçler –zamanın tesirleri
6
Morfojenetik bölgelere göre çözülme, kütle hareketleri ve akarsuların etki alanları.
7
Rüzgar ve buzulların şekillendirmede etkin olduğu morfojenetik bölgeler.
8
Başlıca morfojenetik bölgeler: Buzul bölgeleri.
9
Sınav
10
Periglasyal: Buzul yakını bölgeler.
11
Flüviyal süreçlerin egemen olduğu bölgeler.
12
Ekvatoral, savan bölgeleri ve morfojenetik süreçler.
13
Kurak ve yarıkurak bölgelerde morfojenetik süreçler.
14
İklim bakımından geçiş bölgelerinin morfojenetik özellikleri ve değerlendirme.
Program Çıktıları
1
Kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problemler için beraber kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Coğrafi problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem modelleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Sistemi analiz ederek çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit uygulama becerisine sahiptir.
4
Coğrafya uygulamaları için gerekli araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
5
Bireysel olarak takımda çalışma becerisi ve sorumluluk alabilme özgüvenine sahiptir.
6
Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve diğer farklı bilgileri kullanabilme becerirsine sahiptir.
7
Daima kendini yenileme ve teknolojileri takip becerisi kazanmıştır.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
9
Mekan ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin farkında olur.
10
Proje yönetimi ve uygulamalarında bilinçli ve hukuksal sonuçların farkında olur.
11
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Yaşadığımız coğrafyanın dünyanın başka bölgelerinden neden farklı yerşekillerine sahip olduğunu anlar ve açıklayabilirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünyanın farklı bölgelerinde yeryüzü biçimlerinin neden farklı olduğunu açıklama becerisi kazanırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğal ortamların en önemli unsurlarından biri olan yerşekillerinin meydana gelmesinde iklimin rolünü öğrenirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422890