PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tematik Kartografya
COĞ5029
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Tematik haritanın inceliklerini ve yapımını öğrencilere aktarmak
Ders İçeriği
Sosyal, çevresel ve doğal olaylarla ilgili haritalar üretmek
Ders Veren
Harun TUNÇEL
Hafta
Konu
1
Konuya giriş ve temel kavramlar
2
Kartoğrafyanın gelişimi: Eskiçağ ve Ortaçağda
3
Yeniçağda Kartoğrafya, Kartoğrafya da reform
4
Ölçek ve ölçek çeşitleri
5
Ölçeklerle ilgili uygulama çalışmaları
6
Haritalarda büyültme ve küçültme çalışmaları
7
Ara Sınav
8
Harita üzerinde mesafe ölçülmesi ve uygulama
9
Alan ölçmeleri ve alan hesapları
10
Haritaları oluşturan unsurlar
11
Flüvyal Jeomorfoloji Analizi
12
Buzul Jeomorfolojisi Analizi
13
Haritalarda yeryüzü şekillerini gösterme yöntemleri
14
Genel Değerlendirme ve Sonuç
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
4
10
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
10
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
3
Ara Sınav 1
3
1
Ödev 1
3
1
Ödev 2
3
1
Final
3
1
Ders İş Yükü:
193
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,57
Program Çıktıları
1
Kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problemler için beraber kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Coğrafi problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem modelleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Sistemi analiz ederek çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit uygulama becerisine sahiptir.
4
Coğrafya uygulamaları için gerekli araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
5
Bireysel olarak takımda çalışma becerisi ve sorumluluk alabilme özgüvenine sahiptir.
6
Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve diğer farklı bilgileri kullanabilme becerirsine sahiptir.
7
Daima kendini yenileme ve teknolojileri takip becerisi kazanmıştır.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
9
Mekan ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin farkında olur.
10
Proje yönetimi ve uygulamalarında bilinçli ve hukuksal sonuçların farkında olur.
11
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Haritaları Çoğaltabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel haritaları tematik haritalara dönüştürür
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422896