PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye Şehirlerinin Fonksiyonel Sınıflandırılması
COĞ5040
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Şehirler, sahip olduğu fonksiyonlar ve imkânlarla çevreleri için çekici unsurlar oluşturmaktadır ve bunun sonucunda şehirlere doğru bir nüfus hareketliliği olmaktadır. Bu derste, şehirlerin gelişimi, günümüzde şehir hayatı, şehirlere olan göç ve şehirlerden olan göçler ele alınacaktır.
Ders İçeriği
Şehirlerin gelişmesi, fonksiyonel sınıflandırılması
Hafta
Konu
1
"Türkiye’de Şehirleşme Şehirleşmenin Tanımı Şehirleşmenin Nedenleri Şehirleşmenin Dağılışı Şehirleşmenin Yarattığı Başlıca Problemler "
2
"Türkiye Kentlerinin Oluşumu ve Evrimi Anadolu Kentlerinin Oluşmasının Ana Prensipleri Anadolu Kentlerinin Mekansal Özellikleri "
3
"Ortaçağ’da Anadolu’daki Kentlerin Evrimi Roma- Bizans Dönemi Kentleri Selçuklu- Türk Döneminde Kentler "
4
Yeniçağ’da Anadolu’daki Kent Düzeni
5
Türkiye’de Kentlerin Yeni Evrim Sürecine Girişi (20. Yüzyıl)
6
"Faal Nüfus Ve Fonksiyonlar 10.000’den Fazla Nüfuslu Yerlerde Fonksiyonlar 20.000’ den Fazla Nüfuslu Yerlerde Fonksiyonlar 100.000’ den Fazla Nüfuslu Yerlerde Fonksiyonlar "
7
"Şehir Fonksiyonları, Zirai Fonksiyon ve Şehirsel Yerleşmeler Şehir Fonksiyonu Şehir Fonksiyonu ve Şehir Nüfusu Şehir Fonksiyonu Olarak Ziraat "
8
Ara Sınav
9
"Şehir Fonksiyonları, Zirai Fonksiyon ve Şehirsel Yerleşmeler Kır ve Şehir Yerleşmesinin Ayrılmasında Şehir Şehirde araziden faydalanma "
10
"Sınıflandırma Şehir Yerleşmelerinin Sınıflandırılması Türkiye’deki Şehirlerin Sınıflandırılması "
11
"Sınıflandırma Ziraat Kasabaları "
12
"Sınıflandırma Sanayi ve Ticaret Şehirleri "
13
"Sınıflandırma Hizmet Şehirleri "
14
"Sınıflandırma Maden Şehirleri "
Program Çıktıları
1
Kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problemler için beraber kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Coğrafi problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem modelleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Sistemi analiz ederek çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit uygulama becerisine sahiptir.
4
Coğrafya uygulamaları için gerekli araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
5
Bireysel olarak takımda çalışma becerisi ve sorumluluk alabilme özgüvenine sahiptir.
6
Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve diğer farklı bilgileri kullanabilme becerirsine sahiptir.
7
Daima kendini yenileme ve teknolojileri takip becerisi kazanmıştır.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
9
Mekan ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin farkında olur.
10
Proje yönetimi ve uygulamalarında bilinçli ve hukuksal sonuçların farkında olur.
11
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Şehirsel coğrafi görünümün hangi süreçlerden geçerek oluştuğunu bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de kentlerin evrim sürecini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Şehirlerin fonksiyonlarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422907