PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye Turizm Coğrafyası
COĞ5043
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Bur derste Türkiye'de turizmin gelişimi, kıyı turizmi ve alternatif turizm olanaklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Türkiye turizm istatistikleri Türkiye'de turizmin gelişim süreci Türkiye'de kıyı turizmi Türkiye'de alternatif turizm
Ders Veren
Ayşe OKUYUCU
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı (Syllabus)
2
Türkiye turizm istatistikleri
3
Türkiye’de Turizmin Tarihsel Gelişimi
4
Türkiye’de Deniz Turizmi (Kıyı Turizmi, Yat Turizmi)
5
Türkiye’de Kültür Turizmi
6
Türkiye’de İnanç Turizmi
7
Türkiye’de Sağlık Turizmi
8
Türkiye’de Dağ turizmi
9
Türkiye’de Kırsal Turizm
10
Türkiye'de Gastronomi Turizmi
11
Türkiye’de Şehir Turizmi
12
Türkiye’de Kongre Turizmi
13
Türkiye’de Spor Turizmi
14
Türkiye’de kıyı turizmi ve alternatif turizmin genel değerlendirmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
2
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
2
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
3
3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
2
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
1
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
5
5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
5
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
İnceleme / Anket Çalışması
5
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
3
5
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Panel
4
5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Konuk Konuşmacı
1
1
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
2
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
1
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
8
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
1
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
6
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
3
1
Ödev 2
3
1
Final
2
1
Ödev (Sunum)
8
1
Ders İş Yükü:
192
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,53
Program Çıktıları
1
Kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problemler için beraber kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Coğrafi problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem modelleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Sistemi analiz ederek çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit uygulama becerisine sahiptir.
4
Coğrafya uygulamaları için gerekli araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
5
Bireysel olarak takımda çalışma becerisi ve sorumluluk alabilme özgüvenine sahiptir.
6
Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve diğer farklı bilgileri kullanabilme becerirsine sahiptir.
7
Daima kendini yenileme ve teknolojileri takip becerisi kazanmıştır.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
9
Mekan ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin farkında olur.
10
Proje yönetimi ve uygulamalarında bilinçli ve hukuksal sonuçların farkında olur.
11
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Türkiye'de turizmin gelişim sürecini ve bu süreçte etkili olan dinamikleri bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de turizm istatistiklerini yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de kıyı turizminin yapısını bölgelere göre bili ve yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de kültür, inanç, kongre, şehir turizmi vs. gibi alternatif turizm olanaklarını bölgelere ve illere göre bilir ve yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de kültür, inanç, kongre, şehir turizmi vs. gibi alternatif turizm olanaklarını bölgelere ve illere göre bilir ve yorumlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422910