PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye’nin Çevre Sorunları
COĞ5045
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze eğitim. )
Amaç
Çevre yönetiminin teknik, sosyal, hukuki ve ekonomik boyutunun bir bütün olarak incelenmesi, çevre sorunlarının farkına varılması ve farkındalık oluşturmak.
Ders İçeriği
Çevre Biliminin Tanımı, İnsan Çevre İlişkisi, Çevre Sorunlarının Tanımı, Çevre Politikalarının analizi, Çevre Yasası, Çevre Ekonomisi, Sürdürülebilir Kalkınma.
Hafta
Konu
1
Çevre,Bilim ve Politika;Kavramlar ve terimler;ekoloji,doğa,çevre,siyasal ekoloji,yöntem sorunları.
2
Çevre-Toplum etkileşimi;dünya nüfusunun gelişme çizgisi,Dünya nüfusunun genel görünümü,nüfusa ilişkin görüşler.
3
Nüfus politikasının önemi, Türkiye'nin nüfus sorunu ve politikaları
4
Habitat,Doğal kaynaklar
5
Beslenme;besinsel düzen farklılıkları,gelişmiş -az gelişmiş ülke ayrımı,açlık ve açlıkla savaş,Türkiye'nin beslenme sorunları
6
Enerji;enerji kaynakları,enerji ve çevre,enerji politikaları,çevre kirliliği.
7
Çevresel değerler ve kirlenme;hava,su ve toprak.
8
Ara Sınav + Flora ve Fauna;ormanlar,ulusal parklar,çayır ve mer'alar,sulak alanlar,endemik bitkiler,fauna,endemik hayvanlar,faunaya ilişkin sorunlar
9
Kültürel çevre;kültürel çevre tanımı,Türkiye'deki kültürel çevrenin genel görünümü,Külürel çevreyi koruma sorunları,çevre sorunları ve çevresel sorumluluk.
10
Çevre politikası kavramı;içerik yönünden çevre politikaları,yöntem açısından çevre politikaları
11
Çevre politikasının uluslararası boyutları;uluslararası politika ve çevre,uluslararası örgütler ve çevre.
12
Türkiye'de çevre yönetimi ve politikası.
13
Çevre politikalarını belirleyen temel mevzuat
14
Çevrenin yargı yoluyla korunması.
Program Çıktıları
1
Kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problemler için beraber kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Coğrafi problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem modelleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Sistemi analiz ederek çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit uygulama becerisine sahiptir.
4
Coğrafya uygulamaları için gerekli araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
5
Bireysel olarak takımda çalışma becerisi ve sorumluluk alabilme özgüvenine sahiptir.
6
Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve diğer farklı bilgileri kullanabilme becerirsine sahiptir.
7
Daima kendini yenileme ve teknolojileri takip becerisi kazanmıştır.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
9
Mekan ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin farkında olur.
10
Proje yönetimi ve uygulamalarında bilinçli ve hukuksal sonuçların farkında olur.
11
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye’nin mevcut çevre sorunlarını tanımlayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre sorunlarına neden olan süreçleri analiz edebilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre sorunlarının giderilmesi için çözüm yollarını oluşturabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422912