PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
COĞRAFYA - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seminer
COĞ5900
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Dönem içinde alınan teorik derslerin uygulamalarını yaptırmak, çeşitli konularda uygulama becerilerini arttırmak, sunum tarzı ve konuşma tazrzının kavranması ile ilgili bilgi vermek.
Ders İçeriği
Dönem içinde alınan derslerin uygulamaları
Ders Veren
Serpil MENTEŞE
Hafta
Konu
1
Seminer yüksek lisans çalışması konusunun belirlenmesinde izlenecek yollar
2
Seçilecek konunun matrisinin belirlenmesi: Hedef ve Amaç
3
Seminer çalışmasının tasarımının yapılması: ilgili literatürle bağlantılar
4
tezin zaman planlaması
5
Kaynaklara erişim: kitaplıklardaki tarihsel ve güncel kaynaklar
6
Kaynaklara erişim: İstatistikler
7
Ara sınav
8
Kaynaklara erişim: Haritalar, hava/uydu fotoğrafları ve diğerleri
9
Alan çalışmaları: Gözlem, ölçme ve değerlendirme
10
Alan Çalışmaları: Anket ve mülakat
11
Elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesi
12
Elde edilen verilerin anlatım yoluyla değerlendirilmesi
13
Elde edilen verilerin görsel değerlendirilmesi
14
yüksek lisans semineri yazımı ve genel değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
199
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,80
Program Çıktıları
1
Kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problemler için beraber kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
2
Coğrafi problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem modelleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
3
Sistemi analiz ederek çözümleme için gerekli olan yöntemleri tespit uygulama becerisine sahiptir.
4
Coğrafya uygulamaları için gerekli araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
5
Bireysel olarak takımda çalışma becerisi ve sorumluluk alabilme özgüvenine sahiptir.
6
Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve diğer farklı bilgileri kullanabilme becerirsine sahiptir.
7
Daima kendini yenileme ve teknolojileri takip becerisi kazanmıştır.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
9
Mekan ve mekansal problemlerde çözüme ulaşabilmenin farkında olur.
10
Proje yönetimi ve uygulamalarında bilinçli ve hukuksal sonuçların farkında olur.
11
Mekan ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri problem çözmek için kullanabilme yetkinliğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422918