PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
MOS204
1
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Basım ve Yayım Teknolojileri -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.
Ders İçeriği
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri
2
Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri
3
Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri
4
Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri
5
Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7
Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8
Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
9
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri
10
Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
11
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi
14
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi
Program Çıktıları
1
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli
2
Mesleki ve etik sorumluluk uygulayabilme bilincine erişme.
3
Alanıyla ilgili kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilince sahip olabilmeli.
4
Farklı düşüncelere saygılı olma ve farklılıkları yaratıcılığa dönüştürebilmeli.
5
Farklı tasarım ve uygulamaları doğru ve anlaşılır bir şekilde tanıtabilmeli/sunabilmeli.
6
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili edindiği kavram ve kuramsal bilgilerini kullanabilmeli.
7
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabilmeli.
8
Basım ve Yayın Teknolojileri gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanabilmeli.
9
Basım ve Yayın Teknolojilerinde yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli.
10
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve çözüm üretebilmeli.
11
Uygulamaları; zamanında, doğru, etkin bir şekilde yapabilmeli.
12
Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olabilmeli.
13
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları kullanabilme becerisine sahip olabilmeli.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/422957