PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklamcılık Bilgisi
BYT245
2
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Basım ve Yayım Teknolojileri -
Ön Lisans
(Yüz Yüze , Dinleme ve anlama, Uygulama)
Amaç
Reklamcılık ile ilgili reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.
Ders İçeriği
Reklam örnekleri ve uygulamalar gösterilerek; öğrencilerden günümüz medyası için kitle iletişiminde kullanılmak üzere reklamcılık teorileri üretmeleri istenir.
Hafta
Konu
1
Reklamcılık nedir
2
Reklamcılığın gelişimi
3
Reklam mecraları
4
Reklam ajansları
5
Araştırma, strateji, planlama
6
Medya planlama
7
Reklamcılık türleri ve örnekleri
8
Ara Sınav
9
Medya ve reklam yaklaşımları
10
Reklamcılık kurum kültürü ve imajı
11
Reklamcılık ve estetik dili
12
Reklam, marka ilişkisi, slogan ve logo
13
Reklam metni ve yapısal özellikleri
14
Reklamda etik
Program Çıktıları
1
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli
2
Mesleki ve etik sorumluluk uygulayabilme bilincine erişme.
3
Alanıyla ilgili kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilince sahip olabilmeli.
4
Farklı düşüncelere saygılı olma ve farklılıkları yaratıcılığa dönüştürebilmeli.
5
Farklı tasarım ve uygulamaları doğru ve anlaşılır bir şekilde tanıtabilmeli/sunabilmeli.
6
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili edindiği kavram ve kuramsal bilgilerini kullanabilmeli.
7
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabilmeli.
8
Basım ve Yayın Teknolojileri gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanabilmeli.
9
Basım ve Yayın Teknolojilerinde yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmeli.
10
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve çözüm üretebilmeli.
11
Uygulamaları; zamanında, doğru, etkin bir şekilde yapabilmeli.
12
Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olabilmeli.
13
Basım ve Yayın Teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları kullanabilme becerisine sahip olabilmeli.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam türlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam metni ve reklamcılık estetik dilini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/423052