PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hizmet Pazarlaması
TUR227
1
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu dersin amacı hizmet sektörü ve işletmelerinin özelliklerini öğretmektir.
Ders İçeriği
Hizmet ekonomisinin kavranması, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerde fiyat, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, Talep ve kapasite yönetimi, hizmet kalitesi, insan kaynakları, uluslararası hizmet pazarlaması, ilişkisel pazarlama ve müşteri elde tutma.
Hafta
Konu
1
Hizmet pazarlama dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar
2
Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi
3
Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması
4
Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün
5
Hizmet pazarlamasında dağıtım
6
Hizmet pazarlamasında fiyat, Hizmet pazarlamasında tutundurma-reklam
7
Ara Sınav
8
Satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama
9
Hizmet pazarlaması ve personel
10
Hizmet ve müşteri, hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar
11
Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi
12
Hizmet kalitesi, Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar
13
İlişkisel pazarlama
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir.
2
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
3
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur.
4
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur.
5
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur.
6
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir.
7
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
8
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
9
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir.
10
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
11
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
13
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur.
14
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Hizmet karşılaşmalarını ve gerçek anları değerlendirebilir.
2
2
2
2
3
1
3
1
1
3
2
2
2
3
Hizmet sektöründeki ilişkisel pazarlamayı tanımlar.
2
2
2
2
3
1
3
1
1
3
2
2
2
2
Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
2
2
2
3
1
2
1
1
1
1
1
2
3
Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirir.
2
2
2
2
3
1
3
1
1
3
2
2
3
3
Hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlar.
2
2
2
2
3
1
2
1
2
2
2
2
2
3
Ortalama Değer
2
2
2
2
3
1
2,6
1
1,2
2,4
1,8
1,8
2,2
2,8
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/423475