PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Turizmde E-Ticaret Uygulamaları
TUR237
1
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Dersin amacı öğrencilere e- ticaret konusunda genel bilgileri vermek, seyahat ve turizm deki uygulamasını ortaya koymaktır
Ders İçeriği
İnternet İle İlgili Genel Bilgiler ve World Wide Web; İnternetin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi; Web Sitesi oluşturma ve Tasarım Teknikleri; Web Sitesi Kalite Kriterleri ve Değerleme Modelleri; Kalite Test Uygulamaları: Internette güvenlik Sorunu, Arama motorları; E-ticaret: Dünyada, gelişmiş ekonomilerde ve Türkiye'de e-ticaret, Türk turizminde internet ve online seyahat pazarı, turizmde e-ticaret uygulama örnekleri ve geleceğe yönelik eğilimler
Hafta
Konu
1
Internet ve World Wide Web
2
İnternetin Gelişimi
3
Web sitesi oluşturma teknikleri
4
Web sitesi kalite kriterleri ve değerleme modelleri
5
İnternet ve güvenlik
6
Gelişmiş ekonomiler ve Türkiye de İnternet ve e-ticaret
7
Ara sınav
8
E-ticaretin unsurları ve tarafları
9
E-Ticaretim avantaj ve dezavantajları
10
Mobil internet, turizm ve e- ticaret
11
E-seyahat ve Dünyadaki gelişimi, geleceğe yönelik eğilimler
12
Turizm de internet ve online seyahat pazarı örnek uygulamaları
13
Turizm de internet ve online seyahat pazarı örnek uygulamaları
14
Turizm de internet ve online seyahat pazarı örnek uygulamaları
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir.
2
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
3
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur.
4
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur.
5
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur.
6
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir.
7
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
8
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
9
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir.
10
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
11
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
13
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur.
14
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Turizm işletmeciliği alanı ile ilgili temel kavramları ve bilgileri anlamak
5
5
4
4
5
4
3
2
2
5
4
3
4
5
Turizm işletmeciliği ile ilgili konularda diğer insanları bilgilendirmek
5
4
4
4
5
3
3
2
2
5
5
3
4
5
Turizm sektöründe kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili becerileri elde etmek
5
5
4
4
5
4
3
3
2
5
4
4
4
5
Turizm sektöründe faaliyet gösterecek/gösteren bir işletmeyi yönetebilmek
5
5
4
4
5
4
4
3
2
5
5
4
4
5
Turizm işletmelerinde yönetimin yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarını kavramak
5
5
4
4
5
4
3
3
3
2
4
4
4
5
Ortalama Değer
5
4,8
4
4
5
3,8
3,2
2,6
2,2
4,4
4,4
3,6
4
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/423484