PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tüketici Davranışı
TUR232
2
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, Tüketici davranış rollerini anlamak, Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, Tüketici karar alma sürecini değerlendirmek.
Hafta
Konu
1
Tüketici, müşteri, alıcı kavramları
2
Tüketici davranışındaki toplumsal gelişmeleri öğrenmek
3
Tüketici Davranışları ve Pazarlama ilişkisi ve Konumlandırma
4
Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri)
5
Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri)
6
Tüketici davranış rollerini anlamak
7
Tüketicinin Davranış Sürecinin Aşamaları
8
Ara Sınav
9
Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak
10
Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri anlamak
11
Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak
12
Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek
13
Satın alma davranışını değerlendirmek ve yönetmek
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir.
2
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
3
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur.
4
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur.
5
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur.
6
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir.
7
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
8
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
9
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir.
10
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
11
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
13
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur.
14
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak
5
4
4
4
5
3
2
2
2
5
4
3
4
5
Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak
5
4
4
4
5
3
2
2
2
5
4
3
4
5
Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak.
5
4
4
4
5
3
2
2
2
5
4
3
5
5
Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak.
5
4
4
4
5
3
2
2
2
5
4
3
5
5
Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını açıklar
5
4
4
4
5
3
2
2
2
5
4
3
5
5
Ortalama Değer
5
4
4
4
5
3
2
2
2
5
4
3
4,6
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/423539