PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
TUR242
2
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm ve Otel İşletmeciliği -
Ön Lisans
(Örgün, yüz yüze)
Amaç
Halkla İlişkiler dersinde amaç öğrencilerin yerel ve küresel düzeyde halkla ilişkiler ve tutundurma çalışmalarını anlayabilmeleri, sektöründeki gelişim ve değişimleri kavrayabilmeleri, bu alandaki kavram sözlüğünü ve sektörü tanıyabilmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Halkla İlişkiler hakkında genel konuları tanımlayan ve temel bilgiler hakkında interaktif içerik sunan konular içermektedir.
Hafta
Konu
1
İletişim, Pazarlama ve Halkla İlişkiler Kavramları
2
Halkla İlişkiler ile İlgili Temel ve İlişkili Kavramlar
3
Dünyada ve Türkiye’de Halkla İlişkiler Tarihi
4
Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları ve Halkla İlişkiler Mesleği
5
Günümüzde Hİ: Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler
6
Örnek Hİ Kampanyaları
7
Ara Sınav
8
Halkla İlişkiler Modelleri ve İlişkili Kitle İletişim Kuramları
9
Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler
10
Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler
11
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Hİ
12
Halkla İlişkilerde Strateji ve Planlama
13
Halkla İlişkilere Yönelik Eleştirel Yaklaşımlar
14
Dijital Halkla İlişkiler
Program Çıktıları
1
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir.
2
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
3
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur.
4
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur.
5
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur.
6
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir.
7
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
8
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
9
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir.
10
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
11
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
13
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur.
14
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Hİ kavramlarını örneklerle açıklayabilme
1
2
2
1
2
2
1
1
2
2
2
2
2
2
Hİ’yi diğer sektörlerle ve ilgili mesleklerle kıyaslayabilme
2
3
2
1
2
2
3
1
1
3
2
2
2
2
Hİ’nin gelişimi ile ilgili değerlendirme yapabilme
2
2
2
1
2
2
2
1
1
2
2
2
2
2
Halkla İlişkiler (Hİ) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
1
2
1
1
1
1
2
1
2
1
1
1
2
1
Hİ’deki gelişmeleri analiz edebilme
2
2
2
1
2
2
2
1
1
2
2
2
2
2
Ortalama Değer
1,6
2,2
1,8
1
1,8
1,8
2
1
1,4
2
1,8
1,8
2
1,8
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/423549