PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İktisada Giriş I
ADS103
1
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencinin iktisadın temel kavramlarını ve altyapısını kavraması ve ilerleyen dönemlerde makro ve mikro olarak incelenecek temel iktisat konularını anlamasını sağlamak. İktisadi ve analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasına yönelik olarak kavramların ve piyasaların anlaşılmasını sağlamak.
Ders İçeriği
İktisadın tanımı, arz ve talep kavramları ve analizi ile mikro temelde üretici ve tüketici teorileri, fiyat teorisi ve piyasa türleri ve piyasa dengeleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
İktisadın tanımı, Ana Kavramlar
2
Fiyat Teorisine Giriş, Talep ve Arz
3
Denge Fiyatının Oluşumu, Arzı ve Talebi Etkileyen Faktörler ve Esneklikler
4
Tüketici Teorisi, Fayda Yaklaşımları
5
Üretici Teorisi, Üretim Fonksiyonu ve Maliyet Analizi
6
Firma Dengesi ve Kar Maksimizasyonu
7
Tam Rekabet Piyasasında Denge
8
VİZE Aksak Rekabet Piyasası ve Ortaya Çıkışı, Monopol
9
Monopol Dengesi, Monopson ve Çift Monopol
10
Monopolcü Rekabet Piyasası
11
Oligopol ve Fiyat Teorisine Eleştiriler
12
Bölüşüm, Üretim Faktörleri Talebi
13
Üretim Faktörleri, Gelir Dağılımı Politikası
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
İstatistiksel analizlerde yararlanılan teknikleri etkin biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
2
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilme, uygulayabilme ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilme yeteneğine sahiptir.
3
İstatistik ve Bilgisayar bilimleri alanındaki problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilme ve yeni bir programlama dili öğrenme becerisine sahiptir.
5
Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilme, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve yöntemlerini uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olma bilincine sahiptir.
7
Yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilme, bağımsız ve birlikte çalışabilme yeteneğine sahiptir.
8
Türkçe ve yabancı dilde alanındaki bilgileri ve kaynakları takip edebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
9
İstatistiksel verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalığa sahiptir.
10
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü ve yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
11
Rasgelelik olgusu içeren olayları veya süreçleri olasılıksal olarak modelleme ve çıkarımda bulunabilme becerisine sahiptir.
12
Verileri elde etme, elde edilen verileri düzenleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
13
Verilerin elde edilmesinde veya analiz edilmesinde karşılaşılan problemleri bilimsel yaklaşımlarla çözebilme becerisine sahiptir.
14
Sağlık, spor, ekonomi, ziraat vs. gibi diğer alanlara ilişkin verilerin analiz edilmesinde ilgili alandaki kişilere danışmanlık desteği verebilme becerisine sahiptir.
15
Mesleki bilgi ve becerilerini alandaki güncel çalışmaları takip ederek geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Hakim klasik iktisat literatürü ve konjonktürün anlaşılmasına yönelik alt yapının oluşması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ekonomik ajanların mikro düzeyde incelenmesiyle birlikte bunların bir araya gelmesiyle oluşan piyasaların analizinin ve farkındalığının artması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
En temel ekonomik ilişkilerin ve kavramların eşliğinde mikro boyutta analiz yeteneğinin oluşması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424174