PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre ve Enerji
TOS121
1
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, enerji ve çevre ile ilgili kavramlar, geleneksel ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, endüstriyel gelişme sonucu enerji kullanımı ve çevresel sonuçları arasında ilişkileri kavrayarak sürdürülebilir bir çevre anlayışını benimsetmektir.
Ders İçeriği
Çevre eğitiminin gelişimi, sürdürülebilir çevre eğitimi, çevre ve çevre sorunları: küresel ısınma, iklim değişimi, ozon tabakasının delinmesi, biyoçeşitlilik, çevre kirliliği türleri, enerji, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, fosil ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji projeksiyonu, karbon ticareti.
Hafta
Konu
1
Çevre eğitiminin doğuşu ve gelişimine kaynaklık eden hareketler ve çalışmalar
2
Çevre öğeleri ve sistemler
3
Ekosistemde madde döngüleri
4
Türkiye ve Dünyadaki su ve toprak varlığı
5
Biyoçeşitlilik ve Türkiye'deki durum
6
Çevre mevzuatı, çevre kirliliği türleri
7
Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi
8
Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi
9
Dünyada enerji kaynakları, ısı ve sıcaklık, termodinamiğin kanunları, enerji dönüşümleri
10
Hidrolik, termik, jeotermal, rüzgar ve güneş enerjisinin elektriğe dönüşüm yöntemleri
11
Isı enerjisine dönüşüm: elektriğin ve yakıtların ısıya dönüşmesi
12
Türkiye ve Dünya'daki enerji üretimi ve tüketimi, gelecek projeksiyonu ve politikalar
13
Fosil yakıtlar ve fosil yakıt kaynaklı çevre sorunları
14
Öğrenci sunumları
Program Çıktıları
1
İstatistiksel analizlerde yararlanılan teknikleri etkin biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
2
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilme, uygulayabilme ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilme yeteneğine sahiptir.
3
İstatistik ve Bilgisayar bilimleri alanındaki problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilme ve yeni bir programlama dili öğrenme becerisine sahiptir.
5
Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilme, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve yöntemlerini uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olma bilincine sahiptir.
7
Yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilme, bağımsız ve birlikte çalışabilme yeteneğine sahiptir.
8
Türkçe ve yabancı dilde alanındaki bilgileri ve kaynakları takip edebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
9
İstatistiksel verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalığa sahiptir.
10
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü ve yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
11
Rasgelelik olgusu içeren olayları veya süreçleri olasılıksal olarak modelleme ve çıkarımda bulunabilme becerisine sahiptir.
12
Verileri elde etme, elde edilen verileri düzenleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
13
Verilerin elde edilmesinde veya analiz edilmesinde karşılaşılan problemleri bilimsel yaklaşımlarla çözebilme becerisine sahiptir.
14
Sağlık, spor, ekonomi, ziraat vs. gibi diğer alanlara ilişkin verilerin analiz edilmesinde ilgili alandaki kişilere danışmanlık desteği verebilme becerisine sahiptir.
15
Mesleki bilgi ve becerilerini alandaki güncel çalışmaları takip ederek geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424182