PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mesleki Değerler ve Etik
TOS127
1
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri -
Lisans
(Uzaktan Eğitim)
Amaç
Bu derste etik kavramının kuramsal temelleri, etiğin, evrensel ve bireysel özgürlük boyutunun önemi, evrensel etik ilkeler ve değerler, etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri, etik dışı davranışların ussallaştırılması, mesleki etik, öğretimde etiksel ikilemler, eğitimde etik ve etik eğitimi kavramlarının verilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Etik nedir Temel kavramlar, Felsefi temelleri ve önemi, Bir meslek alanı olarak eğitim ve öğretim, etik kavramı ve mesleki etik, davranışların etik açıdan yargılanması, Eğitimde etik; eğitim çalışanları ve etik.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2
Etik nedir Temel kavramlar, felsefi temelleri ve önemi
3
Etik yaklaşımın temelleri: Başlıca etik kuramları
4
Meslek etiğine giriş: Meslek kavramı, etiğe uygun karar verme, Meslek etiğinin kodları
5
Mesleki yetkinlik ve yeterlilik ve sorumluluk ilkesi Yararlı olmak ve zarar vermeme ilkesi
6
Bilimsel Araştırma ve yayınlarda etik ilke ve kurallar
7
Bir meslek alanı olarak eğitim ve öğretim, etik kavramı ve mesleki etik, davranışların etik açıdan yargılanması
8
Arasınav
9
Eğitimde etik; eğitim çalışanları ve etik
10
Eğitim çalışanları ve etik
11
Öğrencilerin, Velilerin etik hak ve sorumlulukları
12
Okulların toplumsal sorumlulukları
13
Eğitim denetiminde etik ilkeler
14
Türk eğitim sisteminde etik sorunlar ve nedenleri
Program Çıktıları
1
İstatistiksel analizlerde yararlanılan teknikleri etkin biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
2
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilme, uygulayabilme ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilme yeteneğine sahiptir.
3
İstatistik ve Bilgisayar bilimleri alanındaki problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilme ve yeni bir programlama dili öğrenme becerisine sahiptir.
5
Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilme, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve yöntemlerini uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olma bilincine sahiptir.
7
Yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilme, bağımsız ve birlikte çalışabilme yeteneğine sahiptir.
8
Türkçe ve yabancı dilde alanındaki bilgileri ve kaynakları takip edebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
9
İstatistiksel verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalığa sahiptir.
10
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü ve yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
11
Rasgelelik olgusu içeren olayları veya süreçleri olasılıksal olarak modelleme ve çıkarımda bulunabilme becerisine sahiptir.
12
Verileri elde etme, elde edilen verileri düzenleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
13
Verilerin elde edilmesinde veya analiz edilmesinde karşılaşılan problemleri bilimsel yaklaşımlarla çözebilme becerisine sahiptir.
14
Sağlık, spor, ekonomi, ziraat vs. gibi diğer alanlara ilişkin verilerin analiz edilmesinde ilgili alandaki kişilere danışmanlık desteği verebilme becerisine sahiptir.
15
Mesleki bilgi ve becerilerini alandaki güncel çalışmaları takip ederek geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavramlarını tanımlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Evrensel etik ilkeler ve değerleri tanımlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavram ve kuramlarını yorumlamak, ilişkilendirebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Evrensel etik ilkeler ve değerleri yorumlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki etik ilkeleri eğitimin farklı uygulama alanlarına uyarlayarak yorumlama ve örnekleyebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424186