PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İktisada Giriş II
ADS104
1
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri -
Lisans
(Yüz Yüze )
Amaç
İktisada Giriş II dersi bünyesinde temel makro iktisadi konular öğrencilere basit düzeyde sunulacaktır. Kısa dönem dalgalanmalar ve uzun dönem büyüme perspektifleri üzerinden temel makro iktisadi kavramlar açıklandıktan sonra, mal ve para piyasaları denge modeli üzerinden iş çevirimleri ele alınacaktır. İktisadi büyümeyi belirleyen üretim araçlarının artışı ve teknolojik ilerlemenin siyasal ve sosyal temelleri tartışılacak, farklı büyüme ekollerinin ampirik başarıları kıyaslanacaktır. Dersi alan öğrencilerin Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler lisans programlarına devam etmeleri nedeniyle makro iktisatta devletin işlevlerine özel bir ağırlık verilecektir.
Ders İçeriği
Bu derste temel makro ekonomik konular ve devlet politikaları hakkında genel bir bakış açısı verilir. Seçilen bazı konu başlıkları: Milli Gelir, Gelir Belirleme Teorisi, Ekonomik Büyüme, İşsizlik, Makro Ekonomik Problemler ve Para ve Maliye Politikası.
Hafta
Konu
1
Temel makroekonomik tanımlar
2
Millî gelir ve ekonomik büyüme
3
Uzun dönemde ekonomi: Klasik model
4
Ekonomik büyüme
5
Para, fiyat düzeyi ve enflasyon
6
Döviz kurları ve ödemeler dengesi
7
Kısa dönemde ekonomi: Toplam arz ve toplam talep
8
Kısa dönemde ekonomi: Toplam arz ve toplam talep (Devam)
9
Harcama çarpanları: Keynesyen Model
10
Türkiye' de enflasyon ve işsizlik
11
Türkiye' de iş çevrimi
12
Makroekonomik politikalar: Maliye politikası
13
Para Politikası
14
Dış Ticaret: İthalat ve İhracat
Program Çıktıları
1
İstatistiksel analizlerde yararlanılan teknikleri etkin biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
2
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilme, uygulayabilme ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilme yeteneğine sahiptir.
3
İstatistik ve Bilgisayar bilimleri alanındaki problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilme ve yeni bir programlama dili öğrenme becerisine sahiptir.
5
Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilme, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve yöntemlerini uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olma bilincine sahiptir.
7
Yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilme, bağımsız ve birlikte çalışabilme yeteneğine sahiptir.
8
Türkçe ve yabancı dilde alanındaki bilgileri ve kaynakları takip edebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
9
İstatistiksel verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalığa sahiptir.
10
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü ve yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
11
Rasgelelik olgusu içeren olayları veya süreçleri olasılıksal olarak modelleme ve çıkarımda bulunabilme becerisine sahiptir.
12
Verileri elde etme, elde edilen verileri düzenleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
13
Verilerin elde edilmesinde veya analiz edilmesinde karşılaşılan problemleri bilimsel yaklaşımlarla çözebilme becerisine sahiptir.
14
Sağlık, spor, ekonomi, ziraat vs. gibi diğer alanlara ilişkin verilerin analiz edilmesinde ilgili alandaki kişilere danışmanlık desteği verebilme becerisine sahiptir.
15
Mesleki bilgi ve becerilerini alandaki güncel çalışmaları takip ederek geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
GSYIH’yi tanımlayabilecek ve toplam harcamaların neden toplam gelire eşit olduğunu açıklamak için dairesel akım şemasını kullanabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konjonktürü, iş gücü piyasasını ve fiyat düzeyini takip edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplam arz ve toplam talebi makroekonomik analizlerde kullanabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tam istihdamda ekonomiyi yorumlayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sermaye, yatırım ve tasarrufu ayırt edebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424189