PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Coğrafyanın Temel Kavramları
COĞ101
1
4 + 0
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Coğrafya ile ilgili temel kavramlar ve coğrafi düşünce sisteminin gelişimi ve önemi kavratılarak coğrafi düşüncenin çeşitli bilimsel ve felsefi düşüncelerle karşılaştırılması.
Ders İçeriği
Temel kavramlar, coğrafi düşüncenin gelişim aşamaları, çeşitli bilimsel akımlar ve felsefi düşünceler ve insanın yaşadığı çevre ile ilişkilerinin incelenmesi.
Ders Veren
Serhat AY
Hafta
Konu
1
Coğrafi Düşünce ve Gelenekler
2
Coğrafya Biliminin Doğuşu
3
Antik Dönemde Coğrafya Bilimi
4
Orta Çağda Coğrafya Bilimi
5
Erken Modern Dönemde Coğrafya
6
Modern Dönemde Coğrafya 1-Dernekler, Okullar ve Üniversitelerde Coğrafyanın Doğuşu
7
Modern Dönemde coğrafya 2 (Çevresel Determinizm)
8
Modern Dönemde coğrafya 3 (Bölgeselcilik)
9
Çağdaş Dönemde Coğrafya-Paradigma, Teori ve YöntemKaynak
10
Pozitivist Coğrafya
11
Hümanist Coğrafya
12
Coğrafyada Eleştirel Yaklaşımlar
13
Coğrafya Araştırmalarında Yeni Araçlar: Uydu Görüntüsü ve CBS
14
Geçmişten Günümüze Türkiye'de Coğrafyanın Gelişimi ve Etkileri
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
4
1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
5
8
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
5
13
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
4
4
Ara Sınav 1
8
1
Final
12
1
Uygulama 1
3
1
Ders İş Yükü:
164
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,43
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Temel bilimsel düşünceler ile felsefi akımların coğrafyaya yansımalarını karşılaştırır
4
4
4
3
4
3
4
5
5
4
3
4
4
4
Coğrafyanın öncül kavramlarını ve terimlerini bilir
5
5
4
3
4
5
5
5
3
4
4
3
4
3
Coğrafya biliminin tanımı ve konusunu açıklar
3
5
4
5
4
5
4
5
5
5
4
5
5
4
Coğrafi düşünce sistematiğini kavrayarak, yaşam şekli haline getirir
4
4
4
5
5
4
4
3
4
4
3
4
5
4
Ortalama Değer
4
4,5
4
4
4,25
4,25
4,25
4,5
4,25
4,25
3,5
4
4,5
3,75
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424418