PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Soyut Matematik I
MAT105
1
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Soyut Matematik I dersinin amacı, sembolik mantık, cümle, bağıntı, fonksiyon ve işlem konularını ele alarak matematik biliminin temel kavramlarını teorik ve uygulama bazında öğrenci ile tanıştırmak ve analiz, soyut cebir, lineer cebir, analitik geometri vb. derslerindeki konuşulanları anlayacak seviyeye ulaşmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Sembolik mantık, cümle kavramı, niceleme mantığı, cümleler cebiri, bağıntı, fonksiyon, işlem.
Ders Veren
Kemal TAŞKÖPRÜ
Hafta
Konu
1
Sembolik Mantık
2
Sembolik Mantık (Devam)
3
Küme Kavramı
4
Niceleme Mantığı
5
Niceleme Mantığı (devam)
6
Kümeler Cebiri
7
Kümeler Cebiri (devam)
8
Küme aileleri
9
Bağıntı
10
Bağıntı (devam)
11
Fonksiyon
12
Fonksiyon (devam)
13
İşlem
14
İşlem (devam)
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
14
Ara Sınav 1
7
1
Kısa Sınav 2
3
1
Final
7
1
Ders İş Yükü:
129
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,06
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Bir önermenin doğruluğunu doğrudan ispat, olmayana ergi, karşıt pozitif ispat yöntemlerinden uygun olanını kullanarak ispat etmeyi öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bağıntı, fonksiyon ve işlemi tanımlar ve özelliklerini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Verilen bir ifadeyi doğru sembolleri kullanarak matematik diline çevirmeyi öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kümeyi ve kümeler cebirini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Verilen bir ifadeyi doğru bağlaçları kullanarak önerme olarak yazmayı öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424752