PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fizik I
FIZ101
1
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Fiziğin temel kavram ve prensiplerinin, mantıksal ve matematiksel yöntemler çerçevesinde tanıtılması ve fen bilimleri uygulamalarında kullanılması
Ders İçeriği
Fizik ve Ölçme. Vektörler. Bir boyutta hareket. İki boyutta Hareket. Hareket Kanunları. Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının Diğer Uygulamaları. İş ve Kinetik Enerji. Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu. Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar. Katı Cismin Sabit Bir Eksen Etrafında Dönmesi. Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum. Statik Denge ve Esneklik. Titreşim Hareketi. Evrensel Çekim Yasası
Ders Veren
Muhammet OKUR
Hafta
Konu
1
Fizik ve ölçme
2
Vektörler
3
1 boyutta hareket
3
Bir boyutta hareket
4
2 boyutta hareket
4
İki boyutta hareket
5
Hareket kanunları
6
Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları
7
İş ve kinetik enerji
7
İş ve Enerji
8
Ara Sınav - Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu
8
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu
9
Çizgisel momentum ve çarpışmalar
9
Doğrusal momentum ve çarpışmalar
10
Katı bir cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi
11
Yuvarlanma ve açısal momentum
11
Yuvarlanma hareketi, açısal momentum ve tork
12
Statik denge ve esneklik
12
Statik denge ve elastisite
13
Titreşim hareketi
14
Evrensel çekim yasası
14
Evrensel çekim kanunu
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Klasik mekanik kavramlarının öğrenilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424753