PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Matematik Felsefesi
MAT109
1
1 + 1
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin matematiğin doğası üzerine düşünmelerini ve bunun için tarihsel süreçte ortaya atılan sorular üzerine düşünmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği
1) Matematiğin tanımı ve genel özellikleri 2) Matematiğin kökeni ve gelişimi 3) Modern matematiğe geçiş 4) Matematiksel düşünme yöntemi 5) Matematiksel nesneler 6) Matematiksel kesinlik 7) Matematikte bunalımlar ve paradokslar 8) Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler 9) Aksiyomatik yöntem 10) Kuramsal uygulamalı ayrımı 11) Matematiğin bilimdeki yeri 12) Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi
Ders Veren
İlker İNAM
Hafta
Konu
1
Matematiğin tanımı ve genel özellikleri
2
Matematiğin kökeni ve gelişimi
3
Modern matematiğe geçiş
4
Matematiksel düşünme yöntemi
5
Matematiksel nesneler
6
Matematiksel kesinlik
7
Matematikte bunalımlar ve paradokslar
8
Matematikte bunalımlar ve paradokslar
9
Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler
10
Aksiyomatik yöntem
11
Aksiyomatik yöntem
12
Kuramsal uygulamalı ayrımı
13
Matematiğin bilimdeki yeri
14
Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
3
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
3
1
Kısa Sınav 1
1
1
Final
3
1
Ders İş Yükü:
52
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,04
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Matematiğin kökeni ve gelişimini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Modern matematiğin nasıl ortaya çıktığını açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematiğin işlevlerini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematiğin temelleri ve nesneleri hakkında fikir sahibidir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Matematiksel düşünme yöntemini açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/424785