PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Psikopatoloji
SHB106
2
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze )
Amaç
Bu dersin amaçları, çocuk, ergen ve yetişkinlerde sıklıkla görülen davranış bozuklukları hakkında fikir sahibi olmaları, bozukluklar hakkında farkındalık kazanmaları ve bu bozukluklar ile ilgili güncel müdahale yaklaşımları hakkında bilgi edinmeleri olarak özetlenebilir.
Ders İçeriği
Davranışın ve normal dışı davranışın tanımı, çocuklarda ve ergenlerde normal dışı davranış, kişilik ve kişilik bozuklukları, saldırganlık, dürtüsellik ve intihar.
Hafta
Konu
1
Tanışma, dersin işlenişi ve içeriği ile ilgili açıklamalar
2
Davranışın ve normal dışı davranışın tanımı
3
Yetişkinlerde normal dışı davranış
4
Çocuklarda ve ergenlerde normal dışı davranış
6
Kişilik ve kişilik bozuklukları-I
7
Kişilik ve kişilik bozuklukları-II
8
Ara sınav
9
Psikotik süreçte görülen davranışlar
10
Öfke ve yönetimi
11
Saldırganlık ve Dürtüsellik
12
İntihar
13
Davranım bozukluklarına müdahale-I
14
Davranım bozukluklarına müdahale-II
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
İstenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için davranışçı yaklaşımın benimsediği yöntemleri uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Davranış bozukluklarının neler olduğunu açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı perspektiflerin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İstenmeyen davranışı tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Davranış bozukluklarını açıklayan perspektifleri açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İstenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için davranışçı yaklaşımın benimsediği yöntemleri uygular
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Davranış bozukluklarının neler olduğunu açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı perspektiflerin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İstenmeyen davranışı tanımlar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Davranış bozukluklarını açıklayan perspektifleri açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/425177