PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Felsefe ve Eleştirel Düşünce
SHB108
2
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu amacı öğrencilerin felsefe ve eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını ve eleştirel düşüncenin temel argümanlarını öğrenmelerini sağlamak ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Doğru ve mantıklı akıl yürütme süreçleri ile eleştirel düşünme disiplini üzerine farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir.
Hafta
Konu
1
Felsefe nedir?
2
ARİSTOTELES
3
PLATON
4
Ortaçağ
5
Eleştirel Düşünme Nedir?
6
Eleştirel Düşünmenin Kökenleri: felsefe, psikoloji ve eğitim
7
Argümanların ana işlev ve hedefleri
8
Ara Sınav
9
İkna etmek, Anlamak, Açıklamak, Gerekçelendirmek
10
Eleştirel düşünmek: çok yönlü düşünmek
11
Eleştirel düşünmek: sorgulamak
12
Eleştirel düşünmek: gündelik yaşam
13
Eleştirel düşünmek: geleceğe dair
14
Sosyal hizmet, felsefe ve eleştirel düşünme
15
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Felsefenin ve eleştirel düşüncenin temellerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eleştirel düşüncenin temel argümanlarını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal hizmet, felsefe ve eleştirel düşünme ilişkisini kurabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/425178