PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sınıf Tartışmaları
TOS150
2
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, toplumsal tabakalaşmanın temel klasik ve modern açıklamalarını tanıtmak ve sosyal, ekonomik ve politik eşitsizliklerin nedenini sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite ve küreselleşme kavramları üzerinden tartışmaktır.
Ders İçeriği
Ders, tabakalaşma, sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite, iktidar, elitler, yoksulluk, meşrulaştırma ve toplumsal hareketlilik gibi kavramların vurgulanması üzerinden tartışılmaktadır.
Hafta
Konu
1
Dersin Tanıtımı
2
Sınıfsal Eşitsizliğin Tarihi
3
Klasik Sınıf Kuramları I
4
Klasik Sınıf Kuramları II
5
Modern Sınıf Kuramları I
6
Modern Sınıf Kuramları II
7
Türkiye'de sınıf tartışmaları
8
Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: Üst Sınıf
9
Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: Orta Sınıflar
10
Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: İşçi Sınıfı
11
Yoksullar, Altsınıflar ve Refah Devletinin Ekonomi Politiği
12
Yeni Sınıf Oluşumları: Prekarya
13
Irk/Etnisite ve Toplumsal Tabakalaşma
14
Toplumsal Cinsiyet ve Tabakalaşma
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Tabakalaşma, sınıf oluşumu ve eşitsizliğin farklı boyutlarını tartışabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıfsal eşitsizliğin kendine özgü teorilerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıfsal eşitsizliği, iktidar, toplumsal cinsiyet, ve ırk/etnisite kavramlarına referansla değerlendirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Günümüz sınıf yapısını farklı boyutları ile tartışabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplumsal hareketliliğini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/425246