PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Hizmette Kariyer Planlama
TOS128
2
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüz yüze )
Amaç
Kariyer Planlama dersinde, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermek hedeflenmektedir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer kavramı, tanımı ve tarihsel gelişimi, insani hizmet örgütlerinde sosyalizasyon ve kariyer ile ihtiyaçlar ve motivasyon arasındaki ilişki, yaşam dönemleri ve kariyer, meslek seçimleri ve kariyer, kariyerde karşılaşılan özel sorunlar ile örgüt kültürü, iklimi, tükenmişlik, yorgunluk, stress ve zaman yönetimi konularında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmakta, öğrencilerin sosyal hizmet bakış açısı ile kariyer, kariyer yönetimi sistemi, kariyer planlama temel kavramlarını anlamalarını, sosyal hizmet alanı ile ilgili kariyer seçeneklerine doğru karar vermelerini ve başarılı kariyer yönetme sürecini gerçekleştirmelerini desteklemek hedeflenmektedir. Bu dersin amacı öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Ders İçeriği
Bu ders; *Kariyer merkezini, sağlayacağı yararları, kariyer merkezinden nasıl faydalanılacağını, *Zekâ ve kişilik ne olduğunu ve kariyer ile bağlantısını, *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarını ve kariyer ile bağlantısını, * İnce beceriler ve teknik becerilerin ne olduğunu, öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı olduğunu, *Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramları, insani hizmet örgütlerinde kariyeri, *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanaklarını, *Sivil toplum kuruluşu, kamu sektörü, özel sektör çalışanlarından, akademisyenler ve girişimcilerden üniversite hayatlarına ilişkin tavsiyeleri, *Yetenek Kapısı ne olduğunu, öğrenciler için faydasının ne olduğunu, yetenek kapısının kullanımını ve *Özgeçmiş konularını içermektedir.
Hafta
Konu
1
*Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? * Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2
*Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir?
3
*Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? * İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?
4
*Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması. *Kariyer kavramı, tanımı ve tarihsel gelişimi, insani hizmet örgütlerinde kariyer *Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler)
5
*Yaşam dönemleri ve kariyer, meslek seçimleri ve kariyer, kariyerde karşılaşılan özel sorunlar ile örgüt kültürü, iklimi, tükenmişlik, yorgunluk, stress ve zaman yönetimi Sosyal hizmet bakış açısı ile kariyer, kariyer yönetimi sistemi, kariyer planlama nedir? sosyal hizmet alanı ile ilgili kariyer seçenekleri nelerdir?
6
*Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları.
7
Ara Sınav
8
Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
9
* Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
10
* Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
11
* Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
12
* Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
13
*Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
14
*Dönem sonu ders değerlendirme Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir.
15
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öz Farkındalığın Artırılması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yetenek Kapısının Tanınması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/425249