PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
DIŞ TİCARET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uluslararası Pazarlama
PZL213.
2
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Dış Ticaret -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Uluslararası pazarlama dersinin amacı temel uluslar arası pazarlama kavramını ve pazarlamada ihracat kavramını öğretmektir. Uluslararası pazarlama dersinde, öğrenciler aynı zamanda uluslararası ticareti, uluslar arası bütünleşmeleri, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma) stratejilerini de öğrenirler.
Ders İçeriği
Bu ders uluslararası pazarlamanın genel kavramlarını ve uluslararası pazarlamanın ilke ve uygulamalarını öğretmeye yöneliktir.
Hafta
Konu
1
Uluslararası pazarlamanın temel kavramları
2
Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlaması, uluslararası pazarlama çevresi.
3
Uluslararası ürün politikası, uluslararası pazarlamadaki alternatif ürün politikaları
4
Firmaların ulusal ve uluslararası ürünleri. Ürün hatlarının yönetimi. Uluslararası pazarlamada markalama ve ambalajlama.
5
Uluslararası fiyatlandırma kararları ve uluslararası fiyatlandırmada kullanılan yöntemler
6
Uluslararası ödemelerde kullanılan yöntemler
7
Uluslararası pazarlamada dağıtım Doğrudan ve dolaylı dağıtım kanalları
8
Uluslararası pazarlara giriş yöntemleri. Yurtdışı pazarlarındaki üretim yöntemleri. Uluslararası pazarlamada fiziksel dağıtım faaliyetleri
9
Uluslararası pazarlamada tutundurma kararları. Uluslararası pazarlamada reklam ve kişisel satış
10
Uluslararası pazarlamada reklam ve halkla ilişkiler ve satış tutundurma. Fuarlar ve ticaret merkezleri
11
Fuarlar ve ticaret merkezleri
12
Uluslararası pazarlamanın organizasyonu
13
Uluslararası pazarlamanın kontrolü
14
Genel değerlendirme
Program Çıktıları
1
Uluslararası ticaretin başlıca teorilerine ve terminolojisini vakıf olabilmek
2
Gümrük işlemlerine vakıf olabilmek
3
Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygulayabilmek
4
Bilgisayar ve gerekli paket program kullanım becerisine sahip olabilmek
5
Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz edebilmek
6
Uluslararası pazarlamanın temel mantığını kazandırabilmek
7
Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları dikkate almak
8
Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirme ve analiz edebilme becerisine sahip olabilmek
9
Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularına vakıf olabilmek
10
Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahip olabilmek
11
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanabilmek
12
Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip edebilmek
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Uluslarararası pazarlama stratejilerini 4P temelinde öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlamanın temelini öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İşletmelerin uluslararası pazarlama organizasyonlarını öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası ticaretin dinamiklerini ve uluslar arası pazarlama çevresini tanıma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/425503