PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARİH
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çince II
TAR398
6
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu derste A1 seviyesinde verilen Çine eğitime devam edilerek, öğrencilerim öğrenmelerinin ilerlemesi sağlamak için, önceki öğrenmeleri temellendirme ve sağlamlaştırma amacı güüdlmektedir. Bilindiği gibi Çince ayrıntılı bir dil olduğu için A2 seviyesindeki Çİnce daha önceki öğrenmeleri unutturmayacak bir şekilde seyir izlenmesi ve yeni öğrenmelerin yavaş bir şekilde ilerletirmesi temel amaçlardan bir diğeridir. Bir diğer amacımız A1 ve A2 Çince derslerini tamamlayan bir öğrencinin günlük hayatta 300 kadar kelimeylebasit diyalogları rahatlıkla yapabilmesi, temel düzeyde dinleme, yazma ve okuma yeteneklerini geliştirmesidir.
Ders İçeriği
Çince A2 dersi, A1’de kazanılan temeller üzerine inşa edilerek öğrencilerin daha karmaşık ve günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, telaffuz ve cümle kurulumunda doğruluğu sağlamak için pinyin, tonlar ve temel dil bilgisi yapılarının tekrarıyla başlar. Öğrenciler daha uzun diyaloglar üzerinde çalışır ve kişisel görüşlerini ve tercihlerini ifade etmeyi öğrenir. Kelime dağarcığı, seyahat, alışveriş, sağlık, hava durumu, hobiler, eğitim ve iş hayatı konularını kapsayacak şekilde genişletilir. Ders, sıfat ve zarfları kullanarak karşılaştırmalı ve betimleyici cümleler ile 因为 (çünkü), 所以 (bu yüzden), 但是 (ama) gibi temel bağlaçların kullanımını öğretir. Öğrenciler daha ayrıntılı olarak yol tarifi sorabilir ve verebilir, konumları, mesafeleri ve ulaşım seçeneklerini tarif edebilir. Dinleme etkinlikleri, kısa konuşmalar, duyurular ve basit haber içerikleri ile dinleme becerilerini geliştirir. Konuşma çalışmaları rol yapma, röportaj ve tanıdık konularda sunum yapmayı içerir. Yazma çalışmaları, kısa makaleler, mesajlar, e-postalar ve günlük rutinler ile deneyimlerin tarif edilmesini kapsar. Okuma etkinliklerinde diyaloglar, kısa hikâyeler, ilanlar ve basitleştirilmiş gerçek metinler kullanılır. Öğrenciler 100’ün üzerindeki sayılar, tarih, zaman ifadeleri ve sıklık zarflarıyla tanıştırılır. Ayrıca, 个, 本, 张, 件 gibi yaygın ölçü ve sayı sözcükleri tanıtılır ve doğru kullanımları öğretilir. Ders, cümleleri olumlu cümlelerden soru ve olumsuz cümlelere dönüştürmeyi öğretir. Öğrenciler ihtiyaçlarını, yeteneklerini, zorunluluklarını ve önerilerini ifade etmeyi öğrenir. Kültürel konular arasında Çin festivalleri, yiyecek alışkanlıkları, okul ve iş ortamı adabı, aile gelenekleri ve sosyal gelenekler yer alır. Öğrenciler, kendi kültürleri ile Çin kültürü arasındaki benzerlik ve farkları karşılaştırmaya teşvik edilir. Dil bilgisi kapsamında 把 (bǎ) yapıları, 能 (yapabilmek), 会 (yapabilmek), 应该 (meli/malı) gibi kip fiiller ve gelecek planlarını ifade etme yöntemleri (要 / will/going to) öğretilir. Dinleme ve konuşma etkinlikleri, dükkan, restoran, hastane ve toplu taşıma diyaloglarını içerir. Öğrenciler fiyat sorma, pazarlık yapma ve programlar hakkında konuşma gibi etkinliklerde bulunur. Randevu alma, tavsiye verme ve eylemler için açıklama yapma pratiği yapılır. Yazma görevleri, doğru dil bilgisi ve bağlaçlar kullanarak kısa paragraflar yazmayı kapsar. Okuma anlama çalışmaları, A2 seviyesine uygun gerçek metinleri içerir. Teknoloji, çevrim içi kaynaklar ve multimedya materyalleri ile desteklenen özerk öğrenme teşvik edilir. Öğrenciler Çin müziği, kısa şiirler ve diyaloglar aracılığıyla kültürel bağlamda öğrenim görür. Ders, öğrencileri günlük yaşamda karşılaşabilecekleri durumları yönetmeye hazırlar: seyahat, alışveriş ve kamu alanlarında iletişim. Öğrenciler, anlamını bilmedikleri kelimeleri bağlamdan çıkarma stratejilerini öğrenir. Kültürel notlar, selamlaşma, yemek adabı ve bayram geleneklerini kapsar. Öğrenciler rol yapma etkinlikleri ile gerçek hayata yakın durumları simüle eder. Dikkat, spontan konuşmalarda doğru dil bilgisi ve cümle kalıplarının kullanımına verilir. Dinleme çalışmaları kısa diyalogların ana fikri ve ayrıntılarını anlamayı içerir. Sesli okuma çalışmaları akıcılık ve telaffuz güveni kazandırır. Öğrenciler günlük kısa Çince günlükler tutarak deneyimlerini ve yeni kelimeleri kaydeder. Küçük testler ve haftalık alıştırmalar dil bilgisi ve kelime bilgisini pekiştirir. A2 dersi, cümle yapılarının ve iletişim görevlerinin karmaşıklığını kademeli olarak artırır. Dönem sonunda öğrenciler olayları tarif edebilir, tercihlerini ifade edebilir, bilgi isteyebilir ve daha uzun diyaloglara katılabilir. Yaklaşık 500–600 kelimelik bir kelime dağarcığı edinir ve basit paragrafları okuyup yazabilir. Ders kültürel farkındalığı artırır ve öğrencileri daha ileri seviyelere devam etmeye motive eder. Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini birleştirerek pratik iletişim kurar. Ders, etkileşimli yöntemler, grup çalışmaları ve multimedya materyalleri ile öğrenmeyi destekler. A2 seviyesindeki öğrenciler, sosyal, eğitim ve seyahatle ilgili durumlarda güvenle iletişim kurabilir. Dönem sonunda öğrenciler, rutin durumlarda etkili iletişim kurabilir ve basit görüşlerini, niyetlerini ve açıklamalarını Çince ifade edebilir.
Hafta
Konu
1
Pinyin, Tonlar, Temel Cümle Yapıları
2
Kişisel Bilgiler Ve Kendini Tanıtma
3
Günlük Rutinler Ve Zaman İfadeleri
4
Aile Ve Arkadaşlar
5
Meslekler Ve İş Yaşamı
6
Hobi Ve İlgi Alanları
7
Alışveriş Ve Fiyat Sorma
8
Ara Sınav
9
Yemek Ve Restoran Diyalogları
10
Sağlık Ve Doktor Ziyareti
11
Yol Tarifi Ve Ulaşım
12
Hava Durumu Ve Çevre
13
Seyahat Ve Plan Yapma
14
Günlük Yaşam Ve Alışkanlıklar
15
Kültürel Konular Ve Festivaller
16
Yarıyıl Sonu Sınavı
Program Çıktıları
1
Tarihsel olayları bilimsel yöntemlerle inceleme, yorumlama ve analiz etme becerisi kazanır.
2
Birincil ve ikincil kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Ulusal tarih bilgisini evrensel tarih perspektifiyle ilişkilendirir.
4
Kültürel mirasın korunması ve toplumla paylaşılması konusunda duyarlılık gösterir.
5
Tarih disiplininde akademik araştırma yapma, rapor hazırlama ve bilimsel yazı yazma becerisi kazanır.
6
Farklı dönem ve medeniyetleri karşılaştırarak tarihsel süreçleri çok boyutlu değerlendirir.
7
Yabancı dil ve dijital araçları kullanarak tarih alanında bilgiye erişir ve paylaşır.
8
Tarihsel bilgi ve birikimini eğitim, kültür, arşiv ve medya gibi alanlarda uygulayabilir.
9
Eleştirel düşünme, problem çözme ve bağımsız karar verme becerisi geliştirir.
10
Etik değerlere bağlı, toplumsal sorumluluk bilinci yüksek, mesleki ve akademik dürüstlüğe sahip bireyler yetiştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Basit günlük konuşmaları anlayabilir ve katılabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kendi deneyimlerini ve planlarını basit şekilde ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaklaşık 300 kelimelik kelime dağarcığını kullanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kısa metinleri okuyabilir ve yazabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çin kültürüne dair temel bilgileri tanıyabilir ve açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/426045