PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
CGP105
1
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Öğrencilerin "Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişim; erken çocukluk dönemindeki çocuğun gereksinimleri; erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar ve yaklaşımlar; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi" hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlama.
Ders İçeriği
Erken çocukluk eğitiminin tanımı, okul öncesi eğitimin amaçları, temel ilkeleri, erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçları, erken çocukluk eğitiminin önemi, Dünyada erken çocukluk eğitimi ve yaygınlaştırılması, Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi, erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler, erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar, erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar.
Ders Veren
Selin İKİZ
Hafta
Konu
1
Erken çocukluk eğitiminin tanımı, okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri
2
Okul öncesi dönemdeki çocuğun temel ihtiyaçları ve erken çocukluk eğitimin önemi
3
Okul öncesi eğitiminin tarihsel süreci
4
Erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler
5
Erken çocukluk eğitimine temel oluşturan düşünürler
6
Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar
7
Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar
8
Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar, Ara Sınav
9
Erken çocukluk eğitimini şekillendiren kuramlar
10
Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar
11
Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar
12
Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar
13
Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar
14
Erken çocukluk dönemine yönelik temel eğitim programları ve yaklaşımlar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
13
Ara Sınav 1
7
1
Ara Sınav 2
5
1
Final
9
1
Ders İş Yükü:
81
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,18
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Okul öncesi eğitimin amaçlarını, temel ilkelerini ve erken çocukluk dönemi çocuğunun temel ihtiyaçlarını açıklar.
4
5
5
3
3
4
5
4
3
2
3
2
4
Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimine ve eğitimine yönelik kuramları ve yaklaşımları açıklar.
5
5
5
4
4
4
5
4
2
1
4
5
4
Erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olur.
2
4
3
1
4
2
3
2
1
1
2
1
2
Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini açıklar.
1
5
5
3
4
3
5
3
2
3
3
4
4
Erken çocukluk eğitiminin tanımı ve önemini kavrar.
4
5
5
2
3
3
5
3
1
1
3
2
2
Ortalama Değer
3,2
4,8
4,6
2,6
3,6
3,2
4,6
3,2
1,8
1,6
3
2,8
3,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/427035