PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocuk Gelişimi II
CGP102
2
3 + 0
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, gelişimde kritik dönemler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanları ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır.
Ders İçeriği
Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik döneminde gelişim, ölüm ve yas.
Hafta
Konu
1
İlk çocukluk dönemi (1–3 yaş) fiziksel, bilişsel, dil ve motor gelişim.
2
İlk çocuklukta sosyal-duygusal gelişim ve Erikson’un özerklik evresi.
3
Okul öncesi dönemde (3–6 yaş) bilişsel gelişim ve oyun.
4
Okul öncesi dönemde dil gelişimi ve iletişim becerileri.
5
Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişim ve ahlak gelişimi.
6
Motor gelişim ve öz bakım becerilerinin kazanılması.
7
Okul dönemi (6–12 yaş) bilişsel gelişim, akademik beceriler ve Piaget’in somut işlemler evresi.
8
Okul döneminde sosyal-duygusal gelişim, arkadaşlık ve benlik algısı.
9
Ergenlikte fiziksel ve biyolojik değişimler.
10
Ergenlikte bilişsel gelişim (soyut düşünme, problem çözme).
11
Ergenlikte kimlik, benlik ve psikososyal gelişim (Erikson – kimliğe karşı rol karmaşası).
12
Çocuk ve ergenlikte bireysel farklılıklar, özel gereksinimler.
13
Risk faktörleri (dijitalleşme, aile içi sorunlar, çevresel etkenler).
14
Çocuk gelişiminde gözlem, ölçme ve değerlendirme yöntemleri.
15
Genel tekrar ve uygulama: vaka analizi, etkinlik planlama, aile bilgilendirme sunumları.
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İlk çocukluk, okul öncesi, okul dönemi ve ergenlik dönemlerindeki gelişim özelliklerini (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen gelişimsel farklılıkları ve risk faktörlerini analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gelişim kuramlarını (Piaget, Erikson, Vygotsky vb.) çocukluk ve ergenlik dönemlerine uyarlayarak yorumlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocukluk ve ergenlik dönemine ilişkin gelişim bilgisini gözlem, etkinlik planlama ve aile bilgilendirme süreçlerinde uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/427041