PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocuk ve Drama
CGP117
1
2 + 1
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Erken çocuk eğitim kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında eğitim programında yer alan drama çalışmalarına uygun planlama ve uygulama yapabilmesi, drama etkinliklerinin kullanılması aracılığı ile öğrencilerin niteliklerinin arttırılmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Okul Öncesi eğitimde Drama, Temel Özellikleri ve Çocuklar için Önemi Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) Dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik) Dramanın Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Eğitim Ortamı, Değerlendirme Hareket Çalışmaları ve Uygulamaları Drama Teknikleri Pantomim Etkinliği ve Uygulaması Rol Oynama Etkinliği ve Uygulaması Doğaçlama Etkinliği ve Uygulaması Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması
Ders Veren
Zeynep APAYDIN DEMİRCİ
,
Hatice Ecem GEZER
Hafta
Konu
1
Okul Öncesi eğitimde Drama, Temel Özellikleri ve Çocuklar için Önemi
2
Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı)
3
Dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik)
4
Dramanın Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme)
5
Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü, Eğitim Ortamı, Değerlendirme
6
Hareket Çalışmaları ve Uygulamaları
7
Drama Teknikleri
8
Drama Teknikleri- Ara sınav
9
Pantomim Etkinliği ve Uygulaması
10
Rol Oynama Etkinliği ve Uygulaması
11
Doğaçlama Etkinliği ve Uygulaması
12
Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği ve Uygulaması
13
Drama Değerlendirme
14
Drama Değerlendirme- Final
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
3
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
7
Ara Sınav 1
5
1
Dönem Sonu Uygulaması
7
1
Ders İş Yükü:
77
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,02
Program Çıktıları
1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
2
Bu programdan mezun olan öğrenciler, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecek yeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
3
Bu programdan mezun olan öğrenciler, gerek kurum içi gerekse de kurum dışı yaptıkları stajlar ile sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
4
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk psikolojisi ve ruh sağlığının temel konularına vakıf olacaklardır.
5
Bu programdan mezun olan öğrenciler, öğrenme ve öğretme tekniklerini ders programları dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
6
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuklar ile iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
7
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerine de eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
8
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukların sanatsal yeterliliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
9
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgi sahibi olacaklardır.
10
Bu programdan mezun olan öğrenciler, aldıkları ilk yardım dersi ile günlük hayatta karşılaşabilecekleri hayatı tehdit eden acil durumlarda, olaya müdahale edebilme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
11
: Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocukları bireysel ve grup olarak nasıl eğlendirebileceklerini, sergilenen rollere nasıl hazırlanacaklarını, çocuklarla nasıl iletişime geçecekleri ile ilgili temel bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
12
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirebilme, bu çalışmaları yönetebilme ve süreci izleyip değerlendirebilme yetisine sahip olacaklardır.
13
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Drama etkinliklerini planlayabilecektir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Hareket çalışmalarını uygulayabilecektir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Pantomim etkinliğini uygulayabilecektir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Rol oynama etkinliğini uygulayabilecektir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Doğaçlama etkinliğini uygulayabilecektir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulayabilecektir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Erken çocuklukta özel eğitim kurumlarında eğitici drama çalışmaları planlayabilecektir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Drama bileşenlerini, aşamalarını tekniklerini, drama türleri ve dramatik etkinlikleri öğrenir.
-
5
5
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemini, yararlarını öğrenir.
-
5
4
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
Ortalama Değer
-
5
4,89
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/427062