PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Siyer-i Nebi I
İİF113
1
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Hz. Muhammed'in hayatının doğru şekilde öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Bu derste, Hz. Muhammed’in doğduğu ortam, o dönemdeki dünyanın genel durumu, hayatı ve mücadelesi ele alınacaktır. Hz. Muhammed’in içinde doğduğu toplumun genel özellikleri,,doğduğu dönemde Arabistan Yarımadası, dünyadaki genel durum,,ailesi, çocukluk ve gençlik yılları, Hz. Muhammed’in peygamberliği, Hz. Muhammed’in tebliğinin Mekke dönemi, Akabe Biatları ve Hicret, Medine’de İslam toplumunun yapılanması, Medine’de Müslüman Gayri Müslim İlişkisi, Müslümanların Mekkeli müşriklerle ilişkileri, Hz. Muhammed döneminde İslam’ın yayılma süreci, Hz. Muhammed’in Veda Haccı ve Vefatı konuları işlenecektir.
Ders Veren
Mehmet KARATAŞ
Hafta
Konu
1
İslam Öncesi İnsanlık Tarihine Genel Bir Bakış,
2
Cahiliye Dönemi Arap tarihi ve Kültürü
3
Hz. Muhammed'in yaşadığı toplumun Özellikleri
4
Hz. Muhammed´in Nesebi, Doğumu, Çocukluğu ve Gençliği
5
Hz. Muhammed'in Peygamberliği
6
Mekke Döneminin Önemli Olayları
7
Habeşistan´a Hicret, Sosyal Boykot Dönemi
8
Akabe Biatları ve Medine'ye Hicret
9
Medine´de Toplumsal Yapılanma
10
Yahudilerle İlişkiler: Kaynuka, Nadir, Kureyza, Hayber
11
Bizansla İlişkiler: Mute ve Tebük
12
İslamiyetin Arap Yarımadasına Yayılması
13
Veda Haccı
14
Hz. Muhammed'in Rahatsızlanması, Vefatı ve Kişiliği
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Mekke döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar.
4
4
4
2
2
2
2
4
4
4
Hz. Muhammed´in yaşadığı toplumu tanır.
2
2
2
2
4
4
4
3
3
3
Medine döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar.
4
4
4
4
4
2
2
2
2
2
İslam öncesi Arap tarihini ve kültürünü kendi cümleleriyle ifade eder.
2
4
4
4
3
3
3
3
3
3
Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarını ifade eder.
3
3
4
4
3
3
3
3
3
3
Ortalama Değer
3
3,4
3,6
3,2
3,2
2,8
2,8
3
3
3
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/427149