PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Değer Psikolojisi
FDB5025
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Felsefe ve Din Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin değer kavramını psikolojik bir bakış açısıyla analiz edebilmesini sağlamak; bireylerin değer oluşturma, içselleştirme ve davranışa dönüştürme süreçlerini anlamalarını temin etmek; ayrıca değerlerin kişilik, kimlik ve inanç sistemiyle ilişkisini kavratmaktır.
Ders İçeriği
1. Hafta: Dersin tanıtımı – Değer kavramına giriş 2. Hafta: Değerlerin psikolojik temelleri ve insan davranışındaki yeri 3. Hafta: Değer kuramları: Allport, Rokeach, Schwartz modelleri 4. Hafta: Değer gelişimi: bilişsel ve ahlaki gelişim teorileri (Piaget, Kohlberg, Gilligan) 5. Hafta: Değerlerin kişilikle ilişkisi 6. Hafta: Değer yönelimleri ve yaşam anlamı ilişkisi 7. Hafta: Ara değerlendirme ve vaka tartışmaları 8. Hafta: Dini değerler, maneviyat ve ahlaki motivasyon 9. Hafta: Aile ve eğitim ortamında değer aktarımı 10. Hafta: Toplumsal değerler, kültür ve kimlik ilişkisi 11. Hafta: Değer çatışmaları ve psikolojik uyum sorunları 12. Hafta: Modernleşme, bireycilik ve değer dönüşümü 13. Hafta: Değerler psikolojisinde güncel araştırmalar ve ölçme yaklaşımları 14. Hafta: Genel tekrar, öğrenci sunumları ve dönem değerlendirmesi
Ders Veren
Emre YILMAZ
Hafta
Konu
1
Değer olgusu
2
Psikolojik perspektiften değerler
3
Felsefede değer, değerler ve erdemler
4
Sosyoloji ve değer
5
Benlik, ahlak ve değerler
6
Değer davranış ilişkisi
7
ARA SINAV
8
Değerler perspektifinden ahlak
9
Değer din ilişkisi
10
Ruh sağlığı ve değerler
11
Değerlerin sınıflandırılması
12
Değerlerin eğitim ve öğretim süreci
13
Ailede okulda ve çevrede değerler
14
Genel değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Ara Sınav 1
1
1
Ara Sınav 2
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
129
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,06
Program Çıktıları
1
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
2
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
3
Felsefe ve Din Bilimleri alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
4
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
5
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır
6
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
7
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
8
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
9
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
10
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
11
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Değerlerle ahlak, inanç ve kimlik ilişkisini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428234