PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi
FDB5035
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Felsefe ve Din Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilere Cumhuriyet tarihindeki din eğitimi gelişmeleri hakkında bilgi vermektir.
Ders İçeriği
Son Osmanlı dönemi medreseleri, medreselerin kapatılması. Tevhid-i Tedrisat Kanunu. Cumhuriyet Tarihi boyunca örgün ve yaygın din eğitimi ve kurumları
Ders Veren
Nurullah AYDENİZ
Hafta
Konu
1
Cumhuriyet Öncesi Din Eğitimine Genel Bakış: Medreseler ve Gerileme Nedenleri
2
Cumhuriyet Öncesi Dönemde Yabancı Okullar Meselesi
3
1920-1924 dönemi din eğitimi ve öğretimi
4
Cumhuriyetin İlk Yıllarında Din Eğitimi Tartışmaları: Tevhid-i Tedrisat Kanunu
5
1924-1933 dönemi din eğitimi ve öğretimi
6
Din Eğitiminin Yeniden Başlaması ve Örgün Eğitim Kurumlarında Din Eğitimi
7
1950-1980 Arası dönemde din eğitimi
8
ARASINAV
9
1980 -1998 Arası Dönemde Örgün Din Eğitimi
10
1998 Sonrası dönemde örgün din eğitimi
11
Yüksek din öğretimi
12
Yaygın Din Eğitimi
13
Türkiye’de Din Eğitimi Tartışmaları: Hukuki Tartışmalar
14
Diyanet İşleri Başkanlığı Üzerine Yaşanan Tartışmalar
Program Çıktıları
1
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
2
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
3
Felsefe ve Din Bilimleri alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
4
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
5
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır
6
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
7
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
8
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
9
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
10
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
11
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Osmanlı imparatorluğunun son döneminde eğitim öğretim hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medreselerin gerileme ve kapatılma nedenlerini ana hatlarıyla kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim-öğretim hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tevhid-i tedrisat kanunu ve eğitimdeki değişmeleri kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Din eğitimi ve öğretimi konusunda yaşanan gelişmeleri tarihsel boyutuyla anlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428244