PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocukluk Dönemi ve Din Eğitimi
FDB5082
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Felsefe ve Din Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze )
Amaç
Çocuğun biyolojik, psikolojik ve sosyal gelişimi kadar, inanç gelişimi ve buna bağlı olarak verilecek dini eğitimi son derece önemlidir. Bu açıdan çocukluk dönemi din eğitiminde izlenecek yöntemler, çocuğun sağlıklı bir dini gelişim göstermesi açısından da kritik bir süreci teşkil etmesi hasebiyle dini gelişim ve eğitim süreçlerinin diğer eğitim ve gelişim süreçleri yanında kendine özgü ilkeleri ve yöntemleri belirlenerek uygulanması amaçlanır.
Ders İçeriği
Çocukluk dönemi gelişimsel özellikler dikkate alınarak çocuklarda sağlıklı bir dini duygu oluşturma yönünde din eğitimi biliminden yararlanma
Ders Veren
Kasım KOCAMAN
Hafta
Konu
1
Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri
2
Çocukluk Dönemi Dini Gelişimin Temel İlkeleri
3
Çocuklarda Dinin Kaynağı
4
Çocuklarda Dini İnanç ve Tasavvurların Gelişimi
5
Çocuklarda Dini Tecrübe Gelişimi
6
Çocuklarda Din Eğitiminin Temel İlkeleri ve Özellikleri
7
Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Temellendirilmesi
8
Ara Sınav
9
Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Yöntemleri
10
Çocukluk Dönemi Ailede Din Eğitimi
11
Çocukluk Dönemi Okul Öncesi Din Eğitimi
12
Çocukluk Dönemi Okulda Din Eğitimi
13
Çocukluk Döneminde Medyada Din Eğitimi
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
2
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
3
Felsefe ve Din Bilimleri alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
4
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
5
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır
6
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
7
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
8
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
9
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
10
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
11
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Çocuğun dini gelişim özelliklerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocuklar için din eğitiminin temel ilkelerini bilir ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ailede din eğitiminin nasıl olması gerektiğini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi dönemde din eğitiminin temel gereksinimlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul döneminde din eğitiminin özelliklerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428291