PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
FDB5084
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Felsefe ve Din Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze )
Amaç
Öğrencileri içinde yaşadığımız dünyada ortaya çıkan yeni din eğitimi modellerinden haberdar ederek, onları bu modellerin içeriği, işlevi, gayesi ve metotları hakkında bilgilendirmektir.
Ders İçeriği
Günümüz dünyasının sorunlarına paralel olarak bir takım yeni din eğitimi kuramları ortaya çıkmıştır. Bunlar arasında çoğulcu din eğitimi modeli, sosyal din eğitimi modeli, ekolojik din eğitimi modeli ve feminist din eğitimi modeli sayılabilir.
Hafta
Konu
1
Din Eğitiminde yeni yaklaşımların ortaya çıkış nedenleri
2
Din eğitiminde yeni yaklaşımlar
3
Dünya Dinleri Yaklaşımı Modeli
4
Din Eğitiminde Tecrübi Öğrenme Modeli
5
Öğrencilerin İnanç ve Davranış Şekillerini Olgunlaştırıcı Din Eğitimi Modeli
6
Din Eğitimine Armağan Yaklaşımı Modeli
7
Din Eğitimine Yorumlayıcı Yaklaşım Model
8
Ara sınav
9
Din Eğitiminin Temeli Olarak Teoloji Modeli
10
Manevi Eğitim Modeli
11
Açıklayıcı Din Eğitimi Modeli
12
Yapılandırmacı Din Eğitimi Modeli
13
Dini Yapılandırmacılık ve dini çoğulculuk
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
2
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
3
Felsefe ve Din Bilimleri alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
4
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
5
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır
6
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
7
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
8
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
9
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
10
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
11
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Din eğitiminde yeni yaklaşımların ortaya çıkış nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çağdaş eğitim modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Din eğitiminde yeni eğitim modellerini tanımak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Din eğitimi kuramlarının Türkiye’deki din eğitimine etkisini kavramak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Din ve ahlak eğitimine dair yeni anlam arayışlarının nedenlerini ortaya koymak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428293