PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İslam Eğitim Tarihi-I
FDB5086
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Felsefe ve Din Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Yüzyüze)
Amaç
İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamalarını kurum, program, öğretmen, öğrenci, ders kitapları vb. açılardan incelemek.
Ders İçeriği
Bu derste İslam'ın doğuşundan Tanzimat'a (1839)kadar olan dönemde din eğitimi uygulamaları ele alınmaktadır. Bu çerçevede söz konusu dönemdeki eğitim uygulamaları, kurum, program, öğretmen, öğrenci ve ders kitapları vb. açılardan incelenmektedir
Hafta
Konu
1
Din eğitimi tarihiyle ilgili temel kavramlar
2
Din eğitimi tarihi araştırmalarının kaynakları
3
İslam eğitim tarihinin teşekkül devrinin temel özellikleri
4
Küttap'lardaki (ileriki dönemlerde Sıbyan mekteplerindeki) eğitim uygulamalarının özellikleri
5
Mescitlerdeki eğitim uygulamalarının özellikleri
6
Diğer eğitim mekânlarındaki eğitim uygulamaları
7
Medreselerin oluşum sürecini etkileyen faktörler ve kurumlar
8
ARASINAV
9
Abbasi, Selçuklu ve Osmanlı dönemi medreselerinin özellikleri
10
Medreselerin gerileyişini etkileyen faktörler
11
Vakıfların İslam eğitim tarihindeki yeri
12
İslam eğitim geleneğinde öğretmen-öğrenci ilişkileri
13
İslam eğitim geleneğinde öğretim yöntemleri ve okul kuralları
14
İslam Eğitim Geleneğinde Ölçme-Değerlendirme: İcazet uygulamaları
Program Çıktıları
1
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
2
Düşünce tarihi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur, din bilimlerini belli bir metodolojiye bağlı olarak inceleme kabiliyetini kazanır.
3
Felsefe ve Din Bilimleri alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir; potansiyel yeteneklerini geliştirir.
4
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.
5
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır
6
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
7
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
8
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
9
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
10
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
11
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Din eğitimi tarihiyle İLGİLİ temel kavramları açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Din eğitimi tarihi araştırmalarının kaynak ve güçlüklerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İslam eğitim tarihinin teşekkül devrinin temel özelliklerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kütttap'lardaki (Sıbyan Mekteplerindeki) eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mescitlerdeki eğitim uygulamalarının özelliklerini açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428295