PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uzmanlık Alan
İKT7000
6 + 0
10,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İktisat - YL -
Lisansüstü
(Yüz Yüze)
Amaç
Dersin amacı öğrencinin doktora veya yüksek lisans programını tamamlama safhasında bir rapor halinde hazırlayıp suntuğu teze ilişkin bir hazırlık aşaması niteliğindedir. Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde öğrenci çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektir. Dersin içeriği tez konusu ve ilgili alan dahilinde belirlenmektedir. Dersin içeriği öğrencinin doktora programını tamamlama safhasında bir rapor halinde hazırlayıp sunduğu teze ilişkin bir hazırlık aşaması niteliğindedir. Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde öğrenci çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektedir. Dersin içeriği tez konusu ve ilgili alan dahilinde belirlenmektedir.
Ders İçeriği
Dersin içeriği öğrencinin doktora veya yüksek lisans programını tamamlama safhasında bir rapor halinde hazırlayıp sunduğu teze ilişkin bir hazırlık aşaması niteliğindedir. Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde öğrenci çalışmayı düşündüğü konu/problem alanı ile ilgili literatürü tarama, okuma, yorumlama ve değerlendirme ile ilgili entelektüel bilgi birikimini bu ders içeriği sayesinde kazanabilmektedir. Dersin içeriği tez konusu ve ilgili alan dahilinde belirlenmektedir.
Ders Veren
Aykut EKİNCİ
,
Mevlüdiye ŞİMŞEK
,
İsmail Hakki İŞCAN
,
Ceyhun HAYDAROĞLU
,
Serkan VARSAK
,
Muhammed BENLİ
Hafta
Konu
1
Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme.
2
Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması
3
Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi
4
Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi.
5
Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi.
6
Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme.
7
Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi.
8
Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme.
9
Rapor hazırlama ve sunma.
10
Literatür takibi, not alma ve değerlendirme.
11
Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması.
12
Yorum, değerlendirme ve analiz.
13
Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü.
14
Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ders İş Yükü:
252
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
9,88
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri nitel ve nicel yöntem ve araçları kullanarak uygulamaya dönüştürme becerisini kazanmak.
2
Uygulama çalışmalarından elde edilen analiz sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilmek.
3
Alanı ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurarak analiz yapma ve uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilme yetisini edinmek.
4
Alanıyla ilgili konularda bağımsız çalışabilme ve ekip çalışmalarının getireceği sorumluluklara da açık olmak.
5
Uygulama çalışmalarından elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor halinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme becerisini edinmek.
6
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olmak.
7
Alanıyla ilgili politika ve çözüm önerilerini bilimsel veri ve yöntemlerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
8
Alanla ilgili çalışmalarda bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket etme hassasiyetini kazanmak.
9
Öğrenim deneyimlerini yansıtabilme ve bununla ilgili dönütlere uyum sağlayabilme becerisini edinmek.
10
Yaşadığı ülkenin sosyal ve iktisadi sorunlarını analiz edebilecek, çözüm ve politikalar üretebilecek düzeyde toplumu ve ilgili kurumları tanımak.
11
Çalıştığı kurumun güçlü ve zayıf yanlarını tespit ederek, uygun stratejileri ortaya koyabilecek bilimsel donanımı edinmek.
12
Çalıştığı kurumun ilgili sektör içerisinde rekabet avantajı elde etmesi adına risk yönetimi ve finansal tahmin yapabilme becerisini kazanmak.
13
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilmek.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilme.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme.;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme. ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428304