PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kriz Teorileri ve Finansal Krizler
İKT5016
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat - YL -
Lisansüstü
(Örgün Öğretim Sınıf Ortamında Yüz Yüze. Akademik araştırmalar yapılması ve sınıf ortamında tartışılması.)
Amaç
Bu dersin amacı dünya tarihinde meydana gelen ekonomik krizlerin nedenlerini, etkilerini incelemektir.
Ders İçeriği
1 Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 2 Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde uygulanan istikrar programlarını öğrenebilme 4 İstikrar politikaları oluşturmada kurumların rolünü öğrenebilme 5 Finansal liberalizasyon, finansal küreselleşme gibi temel kavramları öğrenebilme
Ders Veren
Hüseyin TEZER
Hafta
Konu
1
Ekonomik Kriz Nedir? Ekonomik Kriz Tanımları ve Açıklamalar
2
İktisat Tarihinde Yaşanan Önemli Ekonomik Krizler ve Dünya Ekonomisine Yansımalarının İncelenmesi
3
Katılımcı Öğrencilere Ekonomik Kriz Teorileri Hakkında Araştırma Ödevlerinin Verilmesi
4
1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri Öğrenci Araştırma Sunumları
5
1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları
6
2. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları
7
3. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları
8
YARIYIL ARA SINAVI
9
1929 BÜYÜK BUHRAN
10
1974 BÜYÜK DURGUNLUK
11
1994-95 TÜRKİE EKONOMİK KRİZİ
12
1997 ASYA EKONOMİK KRİZİ
13
2000-2001 TÜRKİYE EKONOMİK KRİZİ
14
2008 ABD MORTGAGE KRİZİ
15
YARIYIL SONU FİNAL VE BÜTÜNLEME SINAVLARI
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
3
4
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
3
4
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Ödev 2
1
1
Kısa Sınav 1
1
1
Kısa Sınav 2
1
1
Final
1
1
Ödev (Sunum)
1
1
Ders İş Yükü:
127
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,98
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri nitel ve nicel yöntem ve araçları kullanarak uygulamaya dönüştürme becerisini kazanmak.
2
Uygulama çalışmalarından elde edilen analiz sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilmek.
3
Alanı ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurarak analiz yapma ve uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilme yetisini edinmek.
4
Alanıyla ilgili konularda bağımsız çalışabilme ve ekip çalışmalarının getireceği sorumluluklara da açık olmak.
5
Uygulama çalışmalarından elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor halinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme becerisini edinmek.
6
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olmak.
7
Alanıyla ilgili politika ve çözüm önerilerini bilimsel veri ve yöntemlerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
8
Alanla ilgili çalışmalarda bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket etme hassasiyetini kazanmak.
9
Öğrenim deneyimlerini yansıtabilme ve bununla ilgili dönütlere uyum sağlayabilme becerisini edinmek.
10
Yaşadığı ülkenin sosyal ve iktisadi sorunlarını analiz edebilecek, çözüm ve politikalar üretebilecek düzeyde toplumu ve ilgili kurumları tanımak.
11
Çalıştığı kurumun güçlü ve zayıf yanlarını tespit ederek, uygun stratejileri ortaya koyabilecek bilimsel donanımı edinmek.
12
Çalıştığı kurumun ilgili sektör içerisinde rekabet avantajı elde etmesi adına risk yönetimi ve finansal tahmin yapabilme becerisini kazanmak.
13
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilmek.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
3
-
3
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
3
-
3
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme
5
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
-
3
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
4
3
-
3
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
-
3
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2,4
2,1
2,1
2,1
2,1
2,1
2,1
2,1
2,1
2
1,8
1,5
-
1,5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428319