PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Seminer
İKT5900
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat - YL -
Lisansüstü
(Ders)
Amaç
Araştırma odağını güçlendirmek, araştırma konusunu sınırlandırmak, teorik ve metodolojik yaklaşımları açıklayabilmek, araştırma ile ilgili literatür taraması becerisini geliştirmek, bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek, araştırma etiğini belirgin hale getirmek
Ders İçeriği
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma, bilimsel araştırmaya ve tez yazma sürecine hazırlama
Ders Veren
Aykut EKİNCİ
Hafta
Konu
1
Konu seçimi ve araştırma sorusu
2
Kaynak araştırma ve literatür taraması
3
Tez önerisinin biçimsel koşulları
4
Tez önerisi dosyası hazırlama
5
Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi
6
Tez önerisinin içerik ile ilgili çalışmalarının sürdürülmesi
7
Tez uygulama süreci
8
Danışman ile çalışma koşulları
9
Yazım kuralları ve sunumu
10
Yazım kuralları ve sunumu
11
Sunum
12
sunum
13
Sunum
14
Değerlendirme
15
Değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Ödev 1
24
1
Ödev (Sunum)
24
1
Ders İş Yükü:
188
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,37
Program Çıktıları
1
Alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri nitel ve nicel yöntem ve araçları kullanarak uygulamaya dönüştürme becerisini kazanmak.
2
Uygulama çalışmalarından elde edilen analiz sonuçlarını doğru bir şekilde yorumlayabilmek.
3
Alanı ve diğer disiplinler arasında bağlantı kurarak analiz yapma ve uygulama safhalarında bilgilerini disiplinler arası değerlendirebilme yetisini edinmek.
4
Alanıyla ilgili konularda bağımsız çalışabilme ve ekip çalışmalarının getireceği sorumluluklara da açık olmak.
5
Uygulama çalışmalarından elde ettiği sonuçları akademik kurallar çerçevesinde rapor halinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme becerisini edinmek.
6
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olmak.
7
Alanıyla ilgili politika ve çözüm önerilerini bilimsel veri ve yöntemlerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
8
Alanla ilgili çalışmalarda bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket etme hassasiyetini kazanmak.
9
Öğrenim deneyimlerini yansıtabilme ve bununla ilgili dönütlere uyum sağlayabilme becerisini edinmek.
10
Yaşadığı ülkenin sosyal ve iktisadi sorunlarını analiz edebilecek, çözüm ve politikalar üretebilecek düzeyde toplumu ve ilgili kurumları tanımak.
11
Çalıştığı kurumun güçlü ve zayıf yanlarını tespit ederek, uygun stratejileri ortaya koyabilecek bilimsel donanımı edinmek.
12
Çalıştığı kurumun ilgili sektör içerisinde rekabet avantajı elde etmesi adına risk yönetimi ve finansal tahmin yapabilme becerisini kazanmak.
13
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilmek.
14
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Araştırma konusunu sözlü-yazılı bir şekilde sunar ve raporlandırır.
4
4
3
3
3
3
2
3
2
1
-
-
1
1
Araştırma ve yazım becerilerini uygular.
4
4
3
3
4
3
3
3
1
2
-
-
1
1
Araştırma etiği ilkelerini kavrayarak akademik bir çalışma ortaya koyabilme yeteneğini geliştirir.
4
3
3
4
3
3
2
2
1
1
-
-
1
1
Teorik ve metodolojik yaklaşımları çözümler.
4
3
2
3
3
2
3
1
-
2
-
-
-
1
Araştırma konusu ile ilgili bilgi birikimi oluşturur.
4
3
2
3
3
3
3
2
2
2
-
-
-
1
Ortalama Değer
4
3,4
2,6
3,2
3,2
2,8
2,6
2,2
1,2
1,6
-
-
0,6
1
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428337