PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KİMYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Heterosiklik Kimyada İsimli Reaksiyonlar
KIM6018
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya - DR -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Heterosiklik bileşiklerin sentezi, özellikleri ve endüstriyel öneminin kavratılması, aromatik ve aromatik olmayan üç, beş ve altı üyeli heterosiklik isimli reaksiyonların öğretilmesi
Ders İçeriği
Heterosiklik bileşiklerin sınıflandırılması, Aromatik ve aromatik olmayan heterosiklik bileşiklerin reaksiyonları, üç, dört, beş ve altı üyeli heterosiklik bileşiklerin Corey-Chaykovsky, Knorr ve Paal-Knorr pirol, Fischer indol, ve Pictet-Hubert gibi isimli reaksiyonları
Hafta
Konu
1
Corey-Chaykovsky reaksiyonu, Jacobsen-Katsuki epoksidasyonu
2
Paterno-Buchi reaksiyonu
3
Barton-Zard reaksiyonu, Knorr ve Paal-Knorr pirol sentezi
4
Hofmann-Löffler-Freytag reaksiyonu
5
Fischer indol sentezi
6
Graebe-Ullman karbazol sentezi, Madelung indol sentezi
7
Reissert indol sentezi, Paal-Knorr furan sentezi
8
Feist-Benary furan sentezi, Fiesselmann tiyofen sentezi
9
Paal tiyofen sentezi, Fischer oksazol sentezi
10
Knorr pirazol sentezi
11
Krönke piridin ve Chichibabin piridin sentezi
12
Camps kuinolin ve Doebner kuinolin sentezi
13
Pictet-Hubert reaksiyonu, Beirut reaksiyonu
14
Biginelli reaksiyonu
Program Çıktıları
1
Kimya alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, ve alanına yenilik getirecek özgün bilgilere ulaşabilme
2
Kimya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3
Kimya alanındaki güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanabilme ve değerlendirebilme
4
Kimya alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olabilme
5
Eleştirel düşünme ve yaratıcı, sorun çözme ve karar verme becerisini geliştirme
6
Kimya alanındaki güncel gelişmeleri ve kişisel çalışmalarını, kalitatif ve kantitatif veriler ile destekleyerek kimya alanındaki ve alan dışındaki bilimsel gruplara, sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarabilme
7
Kimya alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal, etik ve kültürel değerleri göz önüne alarak denetleyebilme ve bu değerleri aktarabilme
8
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar teknolojileri ile birlikte bilişim ve iletişim becerilerini ileri düzeyde kullanabilme
9
Kimya ve ilgili alanlarda gerçekleştirdiği özgün araştırmaları uluslararası ve ulusal alanlarda yayınlayıp bilimsel katkıda bulunma
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Heterosiklik bbileşiklerin molekül yapıların yorumlar
5
4
3
3
5
4
3
4
4
Heterosiklik bileşiklerin endüstriyel önemini ve uygulama alanlarını bilir
5
5
3
4
4
4
5
5
5
Üç, dört, beş ve altı üyeli heterosiklik bileşiklerin isimli reaksiyonları öğrenir ve yorumlar
5
5
5
4
4
4
5
5
5
Halka açılması ve kapanması tepkimeleri ile ilgili yöntemler geliştirir
4
5
3
4
5
4
4
4
-
Öğrenciler, heterosiklik bileşikleri sentezler ve tanımlar
5
4
4
3
3
4
4
3
5
Ortalama Değer
4,8
4,6
3,6
3,6
4,2
4
4,2
4,2
3,8
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428403