PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KİMYA - DR
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre Kimyası
KIM6038
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya - DR -
Lisansüstü
(Yüz-yüze)
Amaç
Çevresel kirliliğe neden olan faktörlerin bilinmesi ve temel atık arıtım yöntemlerinin öğretilmesi.
Ders İçeriği
Çevre kimyasına giriş ve çevresel atık kaynakları , İçme ve atıksuların doğada bulunma durumları, Atık kaynakları ve çeşitleri, Su ve atıksu kirliliği, toprak ve hava kirliliği, katı atık yönetimi, Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler) ve atıkların çevreye etkileri.
Hafta
Konu
1
Çevre kimyasına giriş ve çevresel atık kaynakları
2
İçme ve atıksuların doğada bulunma durumları
3
Su kirliliği ve atıksu analizleri.
4
Toprak ve hava kirliliği-I
5
Toprak ve hava kirliliği-II
6
Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler)-I
7
Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler)-II
8
Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler)-III, ara sınav
9
Ağır metallerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri
10
Boyarmaddelerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri
11
Pestisitlerin çevresel etkileri ve arıtım yöntemleri
12
Diğer organik kirletici tipleri ve arıtım yöntemleri
13
Radyoaktif maddeler ve çevresel etkileri
14
Atık yönetimi ve yasal düzenlemeler
Program Çıktıları
1
Kimya alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, ve alanına yenilik getirecek özgün bilgilere ulaşabilme
2
Kimya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3
Kimya alanındaki güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanabilme ve değerlendirebilme
4
Kimya alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olabilme
5
Eleştirel düşünme ve yaratıcı, sorun çözme ve karar verme becerisini geliştirme
6
Kimya alanındaki güncel gelişmeleri ve kişisel çalışmalarını, kalitatif ve kantitatif veriler ile destekleyerek kimya alanındaki ve alan dışındaki bilimsel gruplara, sözlü, yazılı ve görsel olarak aktarabilme
7
Kimya alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal, etik ve kültürel değerleri göz önüne alarak denetleyebilme ve bu değerleri aktarabilme
8
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar teknolojileri ile birlikte bilişim ve iletişim becerilerini ileri düzeyde kullanabilme
9
Kimya ve ilgili alanlarda gerçekleştirdiği özgün araştırmaları uluslararası ve ulusal alanlarda yayınlayıp bilimsel katkıda bulunma
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
Çevre kirliliğine neden olan faktörleri bilir.
3
4
5
2
1
3
5
4
4
Çevre kirliliğine sebep olan maddelerin analiz yöntemlerini öğrenir.
4
4
5
2
1
4
5
4
3
Atık yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
5
4
3
2
1
4
4
4
4
Ortalama Değer
4
4
4,33
2
1
3,67
4,67
4
3,67
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428423