PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fıkıh Mezheplerinin Sünnet Anlayışı
TİB5062
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Temel İslam Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Teorik )
Amaç
Mezheplerin bir delil olarak sünnete olan yaklaşımlarını tartışmak ve haber kabul şartlarını mukayese etmek
Ders İçeriği
Fıkhın temel kaynaklarından biri olan sünnet konusunda fıkıh mezheplerinin farklı sıhhat anlayışlarına sahip oldukları ve bu anlayışları çerçevesinde sünnetin kabulü için farklı kabul şartları geliştirdikleri görülmektedir. Bu derste dört büyük mezhebin hadisin kabulü için ileri sürdükleri şartlar üzerinde durulacak ve bu şartların fıkıh tarihinde oluşmasını sağlayan temel felsefe inceleme konusu edilecektir.
Hafta
Konu
1
Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı
2
Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı
3
Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı
4
Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı
5
İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru
6
İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru
7
İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru
8
İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru
9
Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı
10
Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı
11
Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı
12
Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı
13
Hanbelilerin sünnet-haber tasavvurları
14
Hanbelilerin sünnet-haber tasavvurları
Program Çıktıları
1
Temel İslam bilimleri alanındaki temel kaynakları, gerçekleştireceği bilimsel araştırmalarda kullanabilecek düzeyde tanır.
2
Araştırma yapma ve kaynakları uygun şekilde kullanma becerisine sahip olur.
3
Araştırma yapabilecek yeterli bilgi birikimini edinir ve alanla ilgili temel bilgilere sahip olur.
4
Bilgi kaynaklarından elde ettiği bilgileri, bilimsel kriterler çerçevesinde değerlendirir.
5
Alanla ilgili meseleleri tanır, söz konusu meseleler üzerinde bilimsel düşünme becerisi kazanır.
6
Alanla ilgili kaynakları kullanabilecek derecede Arapça ve bir batı diline sahip olur.
7
Bilimsel araştırma etiğine sahip olur.
8
Alanla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
9
Alanında edindiği bilgileri, farklı alanlardan gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler üretir.
10
Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kullanma becerisine sahip olur.
11
Alanıyla ilgili etkinliklere katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık bilgi ve becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Mezheplerin sünnet anlayışını bilir
5
5
-
-
5
5
5
-
5
-
5
5
Mezheplerin geliştirdikleri haber kabul şartlarının bilinmesi
5
5
-
-
5
5
5
-
5
-
5
5
Mezheplerin sünnet anlayışlarının uygulamada ortaya çıkardığı sonuçların bilinmesi
5
5
-
-
5
5
5
-
-
-
5
-
Mezheplerin sünnet anlayışlarının mukayese edilebilmesi
5
5
-
-
5
5
5
-
5
-
5
5
Amel-i ehli medine ve umum-ı belva gibi temel kavramlanması öğrenilmesi
5
5
-
-
5
5
5
-
-
-
5
-
Ortalama Değer
5
5
-
-
5
5
5
-
3
-
5
3
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428491