PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hadis Tarihi II
TİB5064
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Temel İslam Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Yüz yüze)
Amaç
Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'in hadislerine dair edebiyat ve ilimlerin tarih boyunca oluşum ve gelişim aşamalarını ele almayı amaçlar.
Ders İçeriği
Önemli Hadis Kaynakları, tarih boyunca hadis ilminin diğer ilim dallarıyla etkileşimi, hadis okulları ve ehli hadis ekolü, hadis ve muhaddislere yöneltilen eleştiriler, hadis uydurma faaliyetleri ve muhaddislerin buna mukavemeti, tarih boyunca hadis ve sünnet algısı ve hadisin bir ilim olarak teşekkülü.
Hafta
Konu
1
Hadisin Önemi ve Kaynak Değeri
2
Hadis İlimlerinin Teşekkülü
3
Hadis İlimlerinin Diğer İlim Dallarıyla Etkileşimi
4
Hadis Okulları ve Ehli Hadis Ekolü
5
Hadis Uydurma Faaliyetleri ve Muhaddislerin Mukavemeti
6
Önemli Hadis Kaynakları (Malik, Ahmed b. Hanbel, el-Buhari, Müslim)
7
Önemli Hadis Kaynakları (et-Tirmizî, Ebu Davud, en-Nesâî, İbn Mâce)
8
Hicri İlk Üç Asırda Hadis Tenkidi
9
Hadis ve Muhaddislere Yöneltilen Eleştiriler
10
Hadisin Kaynağı Olarak Sahabe
11
Hadiste İsrailiyyat Sorunu
12
Sünnet ve Hadisin Anlaşılması Sorunu
13
Peygamber ve Eğitimci Olarak Hz. Muhammed
14
Hz. Peygamber'in Örnekliğini Çağımıza Taşımak
Program Çıktıları
1
Temel İslam bilimleri alanındaki temel kaynakları, gerçekleştireceği bilimsel araştırmalarda kullanabilecek düzeyde tanır.
2
Araştırma yapma ve kaynakları uygun şekilde kullanma becerisine sahip olur.
3
Araştırma yapabilecek yeterli bilgi birikimini edinir ve alanla ilgili temel bilgilere sahip olur.
4
Bilgi kaynaklarından elde ettiği bilgileri, bilimsel kriterler çerçevesinde değerlendirir.
5
Alanla ilgili meseleleri tanır, söz konusu meseleler üzerinde bilimsel düşünme becerisi kazanır.
6
Alanla ilgili kaynakları kullanabilecek derecede Arapça ve bir batı diline sahip olur.
7
Bilimsel araştırma etiğine sahip olur.
8
Alanla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
9
Alanında edindiği bilgileri, farklı alanlardan gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler üretir.
10
Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kullanma becerisine sahip olur.
11
Alanıyla ilgili etkinliklere katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık bilgi ve becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'e dair algıları farklı dönemlere göre mukayese edebilir.
4
5
5
3
3
2
2
2
2
2
1
3
Eleştirel bakış ve tarihi vakaları analiz yetisi kazanır.
3
4
3
3
3
2
2
2
2
2
1
3
Ortalama Değer
3,5
4,5
4
3
3
2
2
2
2
2
1
3
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428493