PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kur’an Metin Çözümleme -I-
TİB5087
3 + 0
7,5
Seçmeli
Birim Bölüm
Temel İslam Bilimleri - YL -
Lisansüstü
(Yüz Yüze)
Amaç
Kur’an’ın ilk yarısından biraz fazlası kadarının ciddi bir şekilde okunmasını sağlamak, Manası bilinmeyen kelimelerin ve kavramların sayısını azaltmaya çalışmak, Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim kılınmasına yardımcı olmak. Kur’an’ın içeriği hakkında genel bilgi edindirmek, Kur’an metninin pratik olarak anlaşılmasını temin etmek.
Ders İçeriği
Kur’an metninin cümle yapısı (lafzî/literal okuma) bakımından incelenmesi, Kur’an metni okunup bilinmeyen kelimeler ve kavramlar üzerinde durulması, Kolay ve bilinen kısımların ise öğrenciye ödev olarak verilmesi, Kur’an’ın ilk yarısından biraz fazlası kadarından sorumlu tutulması ve imtihan edilmesi; Böylece öğrencinin sözcük ve terim bilgisini ne kadar geliştirdiğinin yoklanması.
Hafta
Konu
1
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 1-25. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
2
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 26-50. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
3
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 51-75. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
4
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 76-100. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
5
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 101-125. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
6
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 126-150. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
7
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 151-175. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
8
Ara Sınav
9
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 176-200. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
10
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 201-225. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
11
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 226-250. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
12
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 251-275. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
13
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 276-300. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
14
Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 301-325. Sayfalarının cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi
Program Çıktıları
1
Temel İslam bilimleri alanındaki temel kaynakları, gerçekleştireceği bilimsel araştırmalarda kullanabilecek düzeyde tanır.
2
Araştırma yapma ve kaynakları uygun şekilde kullanma becerisine sahip olur.
3
Araştırma yapabilecek yeterli bilgi birikimini edinir ve alanla ilgili temel bilgilere sahip olur.
4
Bilgi kaynaklarından elde ettiği bilgileri, bilimsel kriterler çerçevesinde değerlendirir.
5
Alanla ilgili meseleleri tanır, söz konusu meseleler üzerinde bilimsel düşünme becerisi kazanır.
6
Alanla ilgili kaynakları kullanabilecek derecede Arapça ve bir batı diline sahip olur.
7
Bilimsel araştırma etiğine sahip olur.
8
Alanla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
9
Alanında edindiği bilgileri, farklı alanlardan gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler üretir.
10
Alanla ilgili edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kullanma becerisine sahip olur.
11
Alanıyla ilgili etkinliklere katılır ve katkıda bulunur.
12
Uzmanlık bilgi ve becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Kur’an’ın ilk yarısından biraz fazlası kadarını dikkatli biçimde okur ve anlamaya çalışır
3
4
3
2
2
4
3
4
4
5
5
2
Anlamını bilmediği kelimelerin ve kavramların sayısını asgariye indirir
3
4
3
2
2
4
3
4
4
5
5
2
Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim olunması sağlanır
3
4
3
2
2
4
3
4
4
5
5
2
Kur’an’ın içeriği hakkında genel ve geniş bilgi edinir
3
4
3
2
2
4
3
4
4
5
5
2
Onda aranılan şeyi kolaylıkla bulabilme ve Kur’an metnini rahat bir şekilde anlayabilme melekesi gelişir.
3
4
3
2
2
4
3
4
4
5
5
2
Ortalama Değer
3
4
3
2
2
4
3
4
4
5
5
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428516