PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mühendislikte Kariyer Planlama ve Geliştirme
TOS129
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya Mühendisliği -
Lisans
(Yüz Yüze ve davetli konuk söyleşisi)
Amaç
Kariyer planı nasıl yapılır, kariyer planlamada en çok yapılan hatalar nelerdir, etkin CV hazırlanması, başarılı iş başvuruları ve görüşmeleri hakkında bilgi verilmesi; meslekte başarılı yöneticilerin ve mühendislerin yeni mezun olacak öğrencilere çalışma hayatıyla ilgili deneyim ve önerilerini anlatması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Giriş. Kariyer planlamanın ve gelişiminin önemi. Etkin CV hazırlama. Başarılı iş başvuruları ve iş görüşmeleri. Mühendislikte kariyer planlama.Türkiye'de mühendislik bölümlerinin mevcut durumu ve sorunları. Dünya mühendislik alanında faaliyet gösteren sektörlerin durumu ve geleceği. Başarılı yöneticilerin ve mühendislerin kariyeriyle ilgili deneyimlerini aktarması ve çalışma hayatıyla ilgili önerilerini sunması.
Hafta
Konu
1
Dersin amacı, hedefleri, içeriği, kaynaklar ve kariyer kavramı.
2
Türkiye ve Dünyada Mühendislik
3
Kariyer planlama ve aşamaları, bireysel kariyer gelişimi, kariyer stratejisinin oluşturulması.
4
Çağdaş genç profili, kariyer planlama modeli, mühendislikte kariyer seçenekleri.
5
Özgeçmiş hazırlama, özgeçmiş çeşitleri, EU CV formatı ve örnekler, dikkat edilecek noktalar.
6
Kapak yazıları, tanıtım mektupları, iş görüşmesi, amaçları, yöntem ve türleri, görüşmeye hazırlık
7
Görüşme aşamaları, karşılaşabilecek durumlar, soru tipleri,ücret pazarlığı, vücut dili-bedensel işaretler, sıkça yapılan hatalar.
8
Vücut dili ile ilgili slayt gösterisi.
9
Davetli Konuk Söyleşisi
10
Davetli Konuk Söyleşisi
11
Davetli Konuk Söyleşisi
12
Davetli Konuk Söyleşisi
13
Davetli Konuk Söyleşisi
14
Davetli Konuk Söyleşisi
Program Çıktıları
1
Matematik, Fen Bilimleri ile Kimya Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olup, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
2
Kimya Mühendisliği ve ilgili alanlarda karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak çözme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
3
Belirlenmiş bir hedef doğrultusunda karmaşık bir sistem, proses, ekipmanı, cihazı, makine parkını ve ürünü gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında seçip, tasarlamak üzere modern tasarım yöntemlerini ve deneysel verileri kullanma becerisine ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
4
Kimya Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan cihaz ve yazılımları kullanma, bilişim ve iletişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanma becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
5
Bireysel çalışma becerisini kullanarak Kimya Mühendisliği alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
6
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına olan yatkınlığı ile karşılaşılan sorunları çözmek için etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme konularında sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
7
Bilgiye ulaşabilmek için kitap, makale, internet, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
8
Öğrenmenin yaşam boyu devam ettiğinin bilicini kazanmak ve alanındaki gelişmeleri izleyip uygulayarak mesleki bilgileri sürekli güncel tutma bilincine sahiptir.
9
Kimya Mühendisliği alanında gerçekleştirdiği çalışmaların sonuçlarını konusunda uzman olan veya olmayan kişilerle sözlü ve yazılı olarak paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, alanındaki bilgileri izleyebilme yetkinliğine sahiptir.
11
Proje yönetimi, risk yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularındaki uygulamalar, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ile standartlar, mühendislik çözümleri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
12
Kimya Mühendisliği uygulamalarında sürdürülebilirliği sağlama becerisi, girişimcilik ve yenilikçilik bilincinin gelişmesi, bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik gereksinimler için çözüm yaratabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
13
Deney tasarımı yapma, deney yapma, deney sonuçlarını istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etme ve yorumlama becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
14
Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
CV hazırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim becerisi ve beden dilini kullanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mühendislikte kariyer seçeneklerini söyler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mühendislik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/429086