PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
TOS205
1
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bir kuruluşu ya da işletmeyi kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamaya yönelik kullanılan araçları anlatmak
Ders İçeriği
Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, işletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları
Hafta
Konu
1
Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi
2
Sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde halkla ilişkilerin yeri, Halkla ilişkilere yakın kavramlar
3
T.K.Y. ve Örgüt kültürü ile halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bu konulara ilişkin etkin iletişim tekniklerinin belirlenmesi
4
Halka ilişkilerde izlenen amaçlar, temel ilkeler
5
Halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri ve örgütlenmesi
6
İşyerinde ve çalışanlarda halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler
7
Vize
8
Halkla ilişkiler yönetimi
9
İşletmede halka ilişkiler politikasında hedef kitle (işletme içi ve işletme dışı hedef kitle), basınla ilişkiler
10
Halka ilişkilerde kullanılan iletişim araçları (yazılı ve sözlü, görsel ve işitsel araçlar
11
Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniği (sunuş planı, görsel işitsel malzeme kullanımı)
12
Etkin konuşma, etkin dinleme ve soru sorma tekniğinin halka ilişkilerde prezentasyonlarındaki etkisi
13
Türkiye’de halka ilişkiler uygulamaları
14
Hizmet işletmelerinde ve endüstri işletmelerinde halkla ilişkiler
Program Çıktıları
1
Matematik, Fen Bilimleri ile Kimya Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olup, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
2
Kimya Mühendisliği ve ilgili alanlarda karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak çözme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
3
Belirlenmiş bir hedef doğrultusunda karmaşık bir sistem, proses, ekipmanı, cihazı, makine parkını ve ürünü gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında seçip, tasarlamak üzere modern tasarım yöntemlerini ve deneysel verileri kullanma becerisine ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
4
Kimya Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan cihaz ve yazılımları kullanma, bilişim ve iletişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanma becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
5
Bireysel çalışma becerisini kullanarak Kimya Mühendisliği alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
6
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına olan yatkınlığı ile karşılaşılan sorunları çözmek için etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme konularında sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
7
Bilgiye ulaşabilmek için kitap, makale, internet, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
8
Öğrenmenin yaşam boyu devam ettiğinin bilicini kazanmak ve alanındaki gelişmeleri izleyip uygulayarak mesleki bilgileri sürekli güncel tutma bilincine sahiptir.
9
Kimya Mühendisliği alanında gerçekleştirdiği çalışmaların sonuçlarını konusunda uzman olan veya olmayan kişilerle sözlü ve yazılı olarak paylaşabilme yetkinliğine sahiptir.
10
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, alanındaki bilgileri izleyebilme yetkinliğine sahiptir.
11
Proje yönetimi, risk yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularındaki uygulamalar, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ile standartlar, mühendislik çözümleri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
12
Kimya Mühendisliği uygulamalarında sürdürülebilirliği sağlama becerisi, girişimcilik ve yenilikçilik bilincinin gelişmesi, bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik gereksinimler için çözüm yaratabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
13
Deney tasarımı yapma, deney yapma, deney sonuçlarını istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etme ve yorumlama becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
14
Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
İşletmelerde Halkla İlişkiler birimlerinin önemlerinin anlaşılmasını sağlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ders, halkla ilişkiler alanında araştırma ve incelemeler yapılmasını teşvik eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler iş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumlulukları bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/429748