PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
DİŞ HEKİMLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Herkes İçin Spor
TOS119
2
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Diş Hekimliği -
Lisans
(Yüz yüze teorik eğitim )
Amaç
Dersin amacı; öğrencilere, herkes için spor felsefesine dayanarak; farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütme ve bu ihtiyaçları dikkate alarak uygun egzersiz planı hazırlama becerileri kazandırmaktır. Sporu günlük hayatta da alışkanlık haline getirebilme. Kendine güven, paylaşma, liderlik, sosyalleşme, planlama, karar verme gibi yetileri geliştirebilme. Ayrıca öğrencilerin ısınma, şiddet, dinlenme, temel hareketi yaptıran kas, soğuma kavramlarını ve Fitness konularını teorik olarak öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
Ders İçeriği
Herkes İçin Sporun tarihçesi ve gelişim süreci, Türkiye'de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi, Dünyada herkes için spor felsefesi ve yaşam boyu spor uygulamaları, Sağlıklı Yaşam Ve Egzersiz, Yaşam boyu Spor uygulamaları, Şişmanlık ve kilo ,kontrolü, Çocuk ve gençlerde spor, Yaşlılar da spor , Fitness uygulamaları, Outdoor sporlar
Hafta
Konu
1
Herkes İçin Sporun Amacı
2
Dünyada ve Ülkemizde herkes için spor
3
Herkes İçin Spor Federasyonu faaliyetleri
4
Sağlıklı yaşam ve egzersiz
5
Yaşam boyu spora başlama -1
6
Yaşam boyu spora başlama -2
7
Yaşam boyu spora başlama -3
8
Şişmanlık ve kilo kontrolü
9
Çocuk ve gençlerde spor
10
Yaşlılık ve egzersiz
11
Fitness program rehberi
12
Engelliler ve spor
13
Beslenme
Program Çıktıları
1
Temel tıbbi bilimler konusunda kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahiptir.
2
Hastalıkların patogenezinin klinik ve tanısal özelliklerini açıklayabilir ve sistematik bir tedavi planı oluşturabilir.
3
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve multimedya araç gereçleriyle desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile analiz eder ve bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır.
5
Hastanın istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alternatif tedavi planları tasarlar ve bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında hastayı bilgilendirir.
6
Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanır, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir ve bu bilgileri değerlendirerek mesleki uygulamalarında kullanır.
7
Yabancı dil ve bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izler.
8
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.
9
Bağımsız olarak karar alabilme ve uygulama yeteneğine sahiptir. Ekip çalışmalarında sorumluluk alıp yürütebilecek yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
10
Mesleki yeterlilik sınırlarını doğru olarak saptar, yeterli olmadığı durumlarda konsültasyon ister ve hastasını uzmana yönlendirir
11
Bilimsel makaleleri okuyup, değerlendirebilecek düzeyde istatistik bilgisine sahiptir.
12
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır
14
Bilgilerini tüm meslektaşları ve sağlık çalışanları ile sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde ileri teknolojileri de kullanarak paylaşır.
15
Toplumun sağlık düzeyini iyileştirilmesine yönelik uygulamalara katılır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Herkes İçin sporun amacını açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünyada ve Türkiye de Herkes İçin Spor anlayışını açıklayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Isınma dinlenme soğuma kavramlarını açıklayabilir bölgelere göre çalışma şekillerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes İçin spor aktivitelerini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkes İçin spor,boş zaman,rekreasyon,welness kavramlarını açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/430024