PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
II. Yabancı Dil I
TRZ103
1
2 + 1
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Turizm İşletmeciliği -
Lisans
(Örgün sınıfta ders )
Amaç
II. Yabancı dil Almanca öğretimi I
Ders İçeriği
yabancı dil Almanca A 1.1, gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma
Ders Veren
Bilge ÜNAL
Hafta
Konu
1
Öğrencilerle tanışma, Kaynak bilgisi, Seviye belirleme
2
Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri
3
ülke-, dil,- şehir- isimleri, alfabe, sayılar, soru-, yönerge-, cümle yapısı, fiil çekimleri präsens
4
aile fertleri, cümle yapısı, haben - sein fiilleri, aktiviteler, meslekler
5
Büro-eşya-araç, sıfatlar, diyaloglar büro içinde
6
sıfatlar-antonimler, artikele göre sıfat çekimleri, fiyat sorgulamak
7
konu tekrarı
8
ara sınavı
9
Phonetik-kelime aksanı, hobiler, fiil olumlu-olumsuz, çekimler, sınavdaki hatalar üzerinde durma
10
günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, formel-informel söylem
11
fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler
12
modal fiil ile sorular, cümle yapısı
13
Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım
14
konu tekrarı
15
Final sınavı
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
4
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
1
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
2
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
3
2
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
2
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
2
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
4
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
3
4
Ara Sınav 1
3
1
Ödev 1
3
1
Final
3
1
Ders İş Yükü:
101
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,96
Program Çıktıları
1
Yabancı dilde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
2
Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
3
Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
4
Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
5
Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
6
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
7
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
8
Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
9
Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
10
Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
11
Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.
12
Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
13
Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
14
Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
15
Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
16
Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur.
17
Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
PÇ 17
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aussprache: Satz - und Wortbetonung, Satzmelodie
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kommunikation A1.1.
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
alltägliche + formelle + informelle Sprachfähigkeiten
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2
2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/430241