PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
TDP114
2
3 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler temel kavramlarına hakim olma. Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkilerde kullanılan teknikleri öğrenilmesi.
Ders İçeriği
Halkla ilişkiler kavramı, sağlık hizmetlerinde halkla ilişkiler, sağlık hizmetlerinde kullanılan halkla ilişkiler yöntemleri.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkiler Kavramı
2
İletişim Kavramı
3
Halkla İlişkiler Süreci
4
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
5
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
6
Vatandaş Sağlık Personeli İletişimi
7
Sağlık Personelinin İletişim Davranışı ve Beklentileri
8
Ara Sınav, Kurumsal kimlik ve Kurumsal imaj
9
Sağlık Kurumlarında Medya İlişkileri ve Uygulamaları
10
Kuruluş içi İletişim ve Halkla İlişkiler
11
Sağlık Kuruluşlarında Kriz Yönetimi ve Örnekleri
12
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sağlık Kuruluşları Örnekleri
13
Kurumsal Reklamcılık ve Sağlık Kuruluşlarında Reklamcılık Örnekleri
14
Lobicilik ve Sağlık Kuruluşlarında Lobicilik Örnekleri
Program Çıktıları
1
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
3
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
7
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
9
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
10
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
11
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler Uygulamalarını kavrama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim teknikleri ve becerileri kazanma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerle ilgili temel kavramlara hakim olma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/431461