PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İletişim ve Etik
HİT103
1
4 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze, Anlatım, Tartışma, Takım/GrupÇalışması)
Amaç
İletişim ve Etik kavramlarını benimsetmek, çeşitli alanlarda yaşanan etik problemler ve uygulama örnekleri ile ilgili bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak.
Ders İçeriği
Meslek etik kuralları, mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke ve esasları, basın meslek ilkeleri.
Ders Veren
Gamze SATILMIŞ
Hafta
Konu
1
ETİK TANIMI, MESLEKİ ETİĞİ VE İLETİŞİM ETİĞİ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI, ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ
2
İLETİŞİM ETİĞİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
3
GAZETECİLİK ETİĞİ
4
BİLGİLERİN PEKİŞTİRİLMESİ VE BEYİN FIRTINASI
5
TÜRKİYEDE TARİHSEL GELİŞİMİYLE GAZETECİLİK ETİĞİ
6
ETİK İLKELER VE ETİK İLKELERİN İZLENMESİ
7
İLETİŞİM YÖNTEMLERİ, KONU TEKRARI
8
VİZE HAFTASI
9
ŞAVAŞ HABERCİLİĞİ VE ETİK
10
REKLAMCILIK ETİĞİ
11
HALKLA İLİŞKİLER ETİĞİ
12
SANAL UZAY VE ETİK
13
KADINLAR, ÇOCUKLAR, AZINLIKLAR VE MEDYANIN ÖTEKİLERİ AÇISINDAN ETİK SORUNLAR
14
İLETİŞİM ETİĞİNİN ELEŞTİRİSİ
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
4
8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Ara Sınav 1
10
1
Final
15
1
Ödev (Sunum)
5
1
Ders İş Yükü:
132
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,18
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
İletişimin temel kavramları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimine sahip olur ve söz konusu kavramları birbirleriyle ilişkilendirir.
5
5
4
4
1
2
3
3
5
4
3
2
5
2
İletişimin gerçekleşmesi için hangi koşulların olması gerektiğini bilir.
5
5
4
5
3
2
2
5
5
2
2
4
3
4
İletişimin temel öğeleri ve iletişim sürecinin işleyişi konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur.
5
5
4
5
3
2
2
5
5
2
2
4
3
4
Etkili iletişimde beden dilinin önemini öğrenir
3
3
5
1
2
5
1
1
2
1
2
5
3
2
İletişim biçimleri (kişiler arası iletişim, grup, örgüt, kitle iletişimi vs.) ve ikna iletişimi konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olur.
5
5
5
5
2
2
4
5
4
5
5
4
3
5
Ortalama Değer
4,6
4,6
4,4
4
2,2
2,6
2,4
3,8
4,2
2,8
2,8
3,8
3,4
3,4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432227