PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Marka ve Patent Hukuku
HİT247
2
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Sözlü, yüz yüze, tartışma )
Amaç
Fikri ve Sınai Haklardan marka, patent ve tasarımlara ilişkin sınai mülkiyet hakları ve telif hakları gibi konularda fikir sahibi olmalarını sağlamak.
Ders İçeriği
Markalar hukuku (marka hakkının kazanılması, kapsamı, sona ermesi; marka kullanılması zorunluluğu, markanın ve marka başvurusunun hukuki işlemlere konu olması, markanın hükümsüzlüğü, marka hakkının ihlali ve koruma mekanizmaları), patent hukuku (buluş kavramı ve patent verilebilirlik koşulları, buluş sahibi ve hakkı, patent başvurusu, patent hakkından doğan haklar ve bunların sınırları, patentin ve başvurunun hukuki işlemlere konu olması, patentin hükümsüzlüğü ve patent hakkının sona ermesi, patent hakkının ihlali ve korunma mekanizmaları) dersin içeriğini oluşturur.
Hafta
Konu
1
Sınai Mülkiyet hakkı, marka kavramı
2
Markanın fonksiyonları, markanın unsurları
3
Markanın mutlak ve nisbi ret sebepleri
4
Marka tescil süreci
5
Marka hakkının kazanılması, marka hakkının kapsamı
6
marka kullanılması zorunluluğu, markanın ve marka başvurusunun hukuki işlemlere konu olması
7
markanın hükümsüzlüğü, marka hakkının sona ermesi,marka hakkının ihlali ve koruma mekanizmaları
8
Arasınav
9
Buluş kavramı ve patent verilebilirlik koşulları, buluş sahibi ve hakkı,
10
Patent başvuru süreci
11
patent hakkından doğan haklar ve bunların sınırları
12
patentin ve başvurunun hukuki işlemlere konu olması
13
patentin hükümsüzlüğü ve patent hakkının sona ermesi
14
patent hakkının ihlali ve korunma mekanizmaları
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Marka ve patent hakkının sona ermesi ve hükümsüzlük hallerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marka kavramını, marka tescil sürecini, marka hakkının kapsamını, marka hakkının hukuki işlemlere konu olmasını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marka ve patent haklarının ihlali ve korunma mekanizmalarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Buluş, patent kavramını, patent tescil sürecini, patent hakkının kapsamını, patent hakkının hukuki işlemlere konu olmasını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/432460